lördag 19 mars 2011

Buss som inte stannade, enmansföreställning om alkoholmissbruk av Benny Haag och lite omflyttning i schemat

Ja, det har varit ännu en späckad vecka... Men ändå inte... Det har varit ganska få lärarledda lektioner faktiskt, iallafall där vi varit tillräckligt många från klassen så det har varit lönt att ha genomgångar...

I måndags flyttade vi lektionerna från eftermiddagen till förmiddagen, för att det skulle vara en "föreläsning"/enmansshow av komikern Benny Haag i aulan direkt efter lunch, klockan 1, så våran lärare ville hellre gå på det än att ha lektioner med oss, haha... :P Men det var det uppenbarligen inte många som hade kommit ihåg, hahaha, så vi var väl 5 stycken eller nåt (vi är 12 totalt)... Så det vi skulle ha gjort fick vi flytta till tisdagen istället...

Jag blev dessutom försenad den morgonen... För att bussjäveln som jag brukar åka med, som jag åkt med varje morgon sen jag började i augusti, INTE STANNADE vid våran hållplats!!! >:( JÄVLA BUSSJÄVEL!!! Han bara kölrde förbi, och vi var ju några stycken som skulle med den bussen som alltid... Så vi stod där och tänkte kliva på, men bussen bara dundrade vi, och där stod vi och undrade vad fasen vi skulle göra nu... Men ja, vi fick helt enkelt ta en annan buss... Det kommer en buss ca 10 minuter senare, med ett annat nummer, som går igenom stan, men då får man kliva av och byta på busstationen... Till en buss som går därifrån vid 9... Och vi börjar 9... Så då kan ni själva räkna ut att jag kom försent!!! Kvart över 9 närmare bestämt, kom jag inramlandes i klassrummet, kände mig extremt dum, och var dessutom grymt irriterad på den jävla buss-chauffören som dissade oss och bara körde förbi!!! Våran lärare hade lite genomgång när jag kom också, så då blev det ännu mera pinsamt, hahaha... :P Men det gjorde inte så mycket... Som sagt, vi var inte så många... ;)

Men sen, efter fikat, blev de ännu färre... För jag hade ju bokat in en annan grej klockan 11, efter förmiddagsfikat, så jag hade sagt att jag inte skulle komma efter fikat... Jag tänkte inte på det, när jag bokade in mötet, att vi hade ändrat lektionerna just den måndagen, och lagt de på förmiddagen istället, och jag hann inte ritkgit med att boka om det heller... Men jag hade pratat med min lärare på fredagen innan också, och det var OK med honom... :P

Sen var det lunch, och så efter lunchen då, var det dags i aulan... En enmansföreställning av komikern Benny Haag, om alkoholmissbruk... Föreställningen heter "Inte mer än fullt tack!" och den är grymt bra!!! Man blev galet berörd, det var nästan jobbigt att lyssna på sina ställen... Och som en klasskompis sa, man fick nästan svårt att andas ibland... Jag kände faktiskt precis samma sak som honom, men jag trodde bara det var jag... Och skrämmande fakta, lite av det han berättade också!!! Gud, det är verkligen inte sånt man tänker på... USCH!!! Läskigt är det...

Tisdagen flöt sen på som vanligt, jag kan inte påminna mig om att det hände nåt speciellt... Inget som inte brukar hända iallafall, hehe... :P

Onsdagen blev lite, låt oss säga, dramatisk, för min del... Den började bra, helt som vanligt, inga konstigheter där, men sen hände nåt, efter lunch... Vi har ju inga lektioner efter lunch, utan vi har eget arbete, så jag satt i klassrummet och jobbade en del under eftermiddagen... Men jag var även en del och "sprang" i huvudbyggnaden... Och det var när jag var på väg hem som det hände... Vill inte gå in på detalj vad som hände, men det var ingen rolig situation, och ja, jag skäms nästan lite!!! Återigen var "en viss person" där som en räddande ängel, jag kan inte tacka denne nog!!! Men ja, jag skäms lite, det gör jag faktiskt... Jag har bara en sak att säga efter denna lilla incident: TACK!!! <3

Vill som sagt inte gå in på exakt vad som hände, det är lite för privat, men låt mig säga såhär, jag brukar ta bussen hem vid kvart över 4 och vara hemma vid 5 i vanliga fall, den här dagen kom jag hem vid 6, tog bussen kvart över 5...

På torsdagen blev det lite omflyttningar i schemat... Vi har egentligen webb-lektioner de två passen före lunch, men våran lärare var bort på jobbmässa i Örebro, så vi hade flyttat Visuella Kommunikationen till förmiddagen istället, som vi egentligen ska ha på eftermiddagen... Vi brukar ha det i ett rum i huvudbygganden, men den var dessvärre uppbokad nu av en annan klass, så vi fick vara i klassrummet... Men det gick rätt bra nädå... :P Hon körde som vanligt en av sina PP-presentationer, men ja, jag tyckte faktiskt det var ganska intressant den här gången... :P Det var om affischer, och hon visade olika affsicher fråbn slutet av 1800-talet fram till typ 1970-talet...

Efter lunch var det eget arbete, och tror ni det var många som satt och jobbade då då, haha... :P Nej just det, rätt gissat... ;) Det var jag och nån mer, haha, minns inte exakt hur många... :P Men nja, gick inte så bra för mig att jobba, men jag satt där iallafall, och slet...

Även denna dag var det segt för mig att ta mig hem...

Så igår fredag, var våran lärare borta igen, denna gången var han på nåt annat, i Norrköping eller Linköping eller vad det var, så vi hade eget arbete... :P Och ja, tror ni det kom många igår då??!! ;) Haha, nej, just det, rätt gissat igen... :P igår kom det ännu färre än i torsdags... När jag kom vid 9 var det några andra där, men 2 av de gick ganska snart igen, de hade bara missat att vi inte hade nån lärare... :P Hahaha!!! :P Jag var medveten om det hela tiden, men hade valt FRIVILLIGT att åka dit ändå... Men det var jag tydligen helt ensam om... Detvar två andra där förutom jag, men den ena av de, ni vet S som jag skrev om igår, hon gick ganska snart... Skulle in till Örebro tydligen... Så då var vi 2 stycken... ;) Jag försökte jobba på, men det gick inte... Jag hade verkligen NOLL inspiration... Jag gick och tog rast som vanligt vid 10.15, en rast som blev lite extra lång... Jag återvände till klassrummet vid 11, men då hade han som var där förut stuckit, så jag var helt ensam, hahaha... :P Lata jävlar har man i sin klass, "eget arbete" blir i deras öron "LEDIGT", så ja, de skiiter helt enkelt i att gå dit!!! Trots att läraren sagt att vi skulle komma dit och jobba iallafall!!! LOSERS!!! (Ursäkta mig, men jag MÅSTE bara få skriva det!!!)

Jag satt till strax innan 12, då gick jag bort till huvudbyggnaden och lämnade en liten slant i en av Röda Korset-bössorna, och då var det för sent att gå upp till kvart över 12-bussen, så jag fick sitta en timme och vänta på kvart över 1-bussen... (De går en gång i halvtimmen annars, men just där vid lunch går de bara en gång i timmen...) Det var lite surt, men men... :P Tur man har roliga spel på mobilen, hahaha... :P

Ja, det var väl den veckan det... ;) Fasen, vad fort det går!!! :/ JAG VILL INTE att det ska ta slut!!! :( Jag vill gå ett år till... :( Jag vill att det här skolåret ska hålla på i en evighet... BUUUUUHUUUUU!!!

Jaja, nog om det... Nu slutar jag för nu!!!

Ikväll är det premiär för "Körslaget" TV4, det får man inte missa!!! ;) Är en kör med från Örebro i år, det vill man ju såklart se... :P KAN ju faktikst vara med nån man känner... ;)

Ha en fortsatt underbar lördag alla underbara!!!

KRAM på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar