torsdag 17 mars 2011

Två gamla och två nya

För ett tag sen avslöjades att musikproducenten Andreas Carlsson hoppar av Idol-juryn... Det var ganska länge oklart om hans kollegor Anders Bagge och Laila Bagge Wahlgren skulle vara kvar i juryn... Nu står det dock klart att de blir kvar!!! Igår kl. 10.30 offentliggjordes vem eller vilka, som gör de två sällskap i årets säsong av Idol... Och Andreas Carlsson ersätts av hela två nya jurymedlemmar...

De två nya jurymedlemmarna blir musikveteranerna Pelle Lidell och Alexander Bard... Jag är inte sådär superinsatt i musik, och kan helt ärligt säga att jag inte har en aning om vem Pelle Lidell är, har aldrig hört talas om honom tidigare...

Men Alexander Bard vet vi väl alla vem det är... Jag personligen kan väl tycka att de kunde ha valt nån annan, men men... Har extremt svårt för den människan... Hade klarat mig mycket bra utan honom!!!

Så Idoljuryn blir nu, återigen, en kvartett:

Men det är inte bara delar av juryn som blir ny... Ungefär i samma veva som Andreas Carlsson hoppade av juryn, hoppade Peter Jihde av som programledare... Och den som tar över och ska axla Peter Jihdes, enligt mig mycket tunga roll, som programledare, är radioprataren Pär lernström, som vi för tillfället även kan se som programledare för Parlamentet... Svårt att säga hur det kommer bli, men nu ska vi inte vara så pessimistiska:

Ja, men trots alla nyheter, så tror jag faktiskt det kan bli en ganska bra säsong... ;) Jag ser fram emot det... :P Audition-turnéerna drar igång nu vilken vecka som helst... (Har inte datumen i huvudet, men det brukar ju vara i april... :P)

Är du intresserad, sök nu vettja!!! ;) Datum och städer står antagligen nånstans, annars brukar de ju dyka upp i TV så småningom... ;)

Men nu borde jag nog sova...

See ya!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar