söndag 27 mars 2011

Massa Flash, minimalt med sömn och ny mobil

Vi börjar väl med måndag då... Har ju sovmorgon på måndagar nu, börjar inte förrän 1... Men jag åkte til skolan redan till klockan 11, haha... :P Vilket kanske kändes lite väl onödigt, men men... Jag la mig på min "favoritplats" och sov i 2 timmar, hahaha... :P

Annars flöt den skoldagen på bra... Jag jobbade med en Flash-uppgift, som jag tillslut fick hjälp av läraren med, och blev grymt nöjd... Jag vet inte vad det var, men jag kände mig otroligt, nästan oförskämt, pigg och glad den dagen... Särskilt efter den uppgiften... Kanske fick jag en liten, snabb, energi-boost av hans hjälp där, hahaha... :P

Onsdagen blev kort, men ändå ganska händelserik... Sista Tänk till för våran grupp med den läraren vi haft nu, nu till veckan blir det med en annan lärare... Och för en gångs skull kände jag att jag kunde hänga med någorlunda iallafall, hahaha... :P Nu fattas bara den lilla utvärderingen som ska skrivas, vi ska maila den till henne... ;) Snacka om att jag har mycket att skriva om där då, hahaha... :P

Skapande var också roligt, men det brukar det ju vara... ;) Vi fick börja med att gå runt på skolan, eller skolområdet (utomhus eller inomhus fick man bestämma själv) och samla intryck, allt UTOM synintryck!!! Allatså intryck med hörseln, känslen, smaken och lukten... Och sen fick man skriva en liten berättelse med dessa intryck, även här då utan att använda några synintryck... Ganska svårt, men jag tror det gick bra, haha... :P

Torsdagen i övrigt flöt på bra, vi hade webb-lektioner på förmiddagen, där det blev mest eget arbete, och vi jobbade på med våra Flash-arbeten, och sen efter lunch hade vi Kommunikation... Vi har egentligen Visuell Kommunikation på den tiden på torsdagar, men den läraren vi har då är tjänstledig nu i 3 veckor, hon skulle ha åkt till japan, med efter omständigheterna som är där, så kom hon aldrig iväg dit, men är ändå fortfarande tjänstledig, så då har vi nu Kommunikation på den tiden istället... Vi diskuterar boken "Nätokraterna"... Och ja, jag tyckte faktiskt, egentligen, att det var ganska intressant, men det var så sjukt svårt att fokusera därinne... Det är otroligt dålig luft där, så man blir väldigt tung i huvudet!!! Så lektionen kändes dubbel så lång mot vad den egentligen är!!!

Ända till 4 gick vi, man var rätt slut sen...

Och ja, fredagen flöt också på som vanligt under förmiddagen...

Igår var jag som bekant på stan och köpte ny mobil... Det var verkligen på tiden... Nu har den gamla mobilen strulat färdigt!!! Pappa och jag körde genom halva stan i jakt på ny mobil... :P Och så blev det ändå till slut det stället vi hade börjat på, Expert... ;) Det blev en Nokia 3720, Nokia SÅKLART!!! ;) Jag är nöjd med den, väldigt nöjd, men jag får inte igång det jävla SIM-kortet!!! Blääää!!! Ska fråga pappa nu när jag går dit om en stund...

Jag passade även på att hämta ut min lilla kompaktkamera, som nu var tillbaka från doktorn, ÄNTLIGEN!!! Har väntat i 3 vekcor på den... 3 veckor tog det, att laga det där felet... Hmmmm...

Idag kom förresten Emma, trevligt... ;) Hon ska visst prata på läkarutbildninen i Örebro imorgon, så därför är hon här... :P Som sagt, trevligt!!! ;)

Men nu slutar vi för idag, det räcker väl gott och väl detta... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar