måndag 7 mars 2011

Lite övertid och Disco-galan 2011

Haha, har ju sovmorgon till klockan 9, men sitter här i skolan ändå, kom på det på bussen hit, så nu kan jag ju lika gärna stanna här till klockan 1, hahaha... :P Passar på att blogga lite då... ;) Eller ett inlägg jag skrev igår egentligen, men som av nån anledning aldrig blev publicerat då...

Ja, jag tänkte försöka mig på en liten sammanfattning av veckan före sportlovet... Inte så himla lätt det...

Vi slet som djur hela veckan, ALLIHOPA!!! Det var otroligt mycket att göra den där sista veckan, innan den stora galan...

Och ja, jag hade planerat lite dåligt, jag erkänner det, det var mitt eget fel, så jag la in fotografering av gruppen på tisdagen sista veckan (allt skulle vara färdigt när man gick hem på onsdagen...)... DUMT!!! Jag hade egentligen tänkt mig det på fredagen, men då var musikarna lediga, så då tänkte jag måndag, men hade ju glömt att meddela de det, så de var inte förberedda, så då fick det bli tisdag... Tyvärr hade jag dock problem att hitta en kamera, då den som ska finnas på skolan till utlåning av nån anledning var borta, men en otroligt snäll klasskompis lånade ut sin kamera till mig så jag kunde fota äntligen!!! Sen skulle ju alla foton redigeras och fixas, och jag som ansvarade för hemsidan i våran grupp skulle lägga upp ett gäng av de där också, och där kan man snacka om att jag blev stressad!!! PUH!!! Eftersom jag lånade kameran av en kompis, och hon laddade över bilderna på sin egen dator (hon bor alltså på internatet), så fick jag inte bilderna förrän efter lunch, och det tog hela modulen mellan lunchen och em-fikat för mig att kolla igenom alla bilder och rensa... PUH!!! SNACKA OM att jag kände mig hyperstressad då!!! Då återstod ju dessutom biten att redigera bilderna...

Sen uppstod ju dessutom ett till problem, som jag kom på att jag inte fixat... Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! PANIK!!! Just då kände jag, att jag kommer aldrig komma hem...

Jag satt till halv 7 på kvällen den tisdagen... Puh alltså!!! Halv 7 kunde jag ÄNTLIGEN lämna skolan och åka hem!!! Jädrar, vad jag hade jobbat flitigt då hörrni!!!

Sen var det ju "Tänk till!" och Skapande verksamhet som vanligt på onsdagsförmiddagen, så den gick ju bort för oss... Även om det var rätt många som valde att hoppa Skapande för att jobba med Disco-projektet... Dock inte jag...

Efter lunch satte jag mig med Disco-projektet också... Och kom då faktiskt på att jag kunde ändra några foton... Så jag gjorde det... :P Och tiden... Dessutom kunde jag inte åka hem än, då en av Musikarna i min grupp satt och höll på med musikvideon, och den skulle in på hemsidan, så jag var tvungen att ha den innan jag var klar... Den blev färdig vid halv 4 ungefär...

Det blev rätt mycket dö-tid för mig där i väntan på att musikvideon skulle bli klar, så jag och några klasskompisar började "kampanja" lite... Jag gjorde en liten plansch med våran grupp, och skrev ut i över 20 exemplar, som jag sen gick upp till huvudbyggnaden och stämplade lite här och där där, haha... :-P Och vi i de olika grupperna trackade varandra, bl.a. lyckades en av mina klasskompisar Facerape-a mig, när jag var ouppmärksam, och lämnade min dator utan uppsikt, och inloggad... Den JÄVELN!!! :P Och jag min idiot som glömde logga ut, hahaha... :P Fast jag kom på det när jag stod i rummet intill, där det finns ett fönster in till våran datasal/klassrum, och såg honom stå där och skriva när jag kom på det... Jädrar mina vänner vad bråttom jag fick ut ur det rummet då, hahaha... :P Då jädrar fick jag sprutt på benen!!! :P

Men vi hade kul... ;)

Ja, som sagt, vid halv 4 blev musikvideon färdig, och vid 4 hade jag fått upp allt på hemsidan och ansåg mig färdig... Men då skulle bara ett par planscher till upp... Hade dessutom i övrigt lite svårt att lämna skolan den dagen, eftersom det var "dan-före-dan", men vid 5 åkte jag iallafall hem...

Jag stannade alltså på övertid två av de dagarna, både tisdag och onsdag... Tisdag till halv 7 och onsdag till 5 (vi slutar egentligen 4)...

Så var det då Dagen D, den stora dagen för Disco-galan!!! Disco-galan 2011!!! Och det stora "provet" för oss!!! Hade vi klarat vårat arbete??!! Hur skulle allting gå??!! Det var spänt i luften och mycket nerver den dagen...

Jag åkte till skolan redan klockan 8 den dagen, fick skjuts dit av min översnälla mamma, för jag hade några grejer att fixa med innan... Dessutom skulle vi i Fest-kommittéen träffas lite före 9 för att förbereda lite... Själva galan började efter lunch, klockan 13...

Det var rätt mycket att stå i fram till klockan 1... Det skulle fixas med datorer, varje grupp skulle ha en varsin monter till de grafiska grejerna... Scenen skulle utsmyckas, vilket sköttes galant av Studioformarna...

Och från klockan 10 skulle alla band repa... Köra igenom låten en eller två gånger, gå igenom koreografin och allt det där en sista gång... Jag såg när mitt band körde sitt genrep, de var GRYMMA!!! :P Ja, även på repet... ;)

Sen när allt började bli färdigt, vid lunchen, blev jag stuptrött, jag la mig på en rad med stolar och somnade, pinsamt nog, haha... :P Blev sen väckt av en klasskompis när det var dags att flytta stolarna... Fick sen veta, av en i min grupp, att klockan var kvart i ett!!! My God, jag hade sovit i 45 MINUTER!!! JEEEEEEEEEEEEEZ!!!

Första halvan av galan gick vi igenom de tre första priskategorierna, samt även promo-videon, som det inte delades ut nåt pris för... Så vi började med att kolla på alla promo-videos, som var grymma allihopa, tycker jag!!! Sen kollade vi in alla musik-videor... Som också var bra, men ja, jag tycker faktiskt våran var bäst!!! Och så lyssnade vi igenom låtarna lite snabbt, och körde sen igenom alla hemsidor lite snabbt...

Sen efter det blev det lite rast, fika och mingel... Då fick alla gå runt på de olika montrarna och titta på allt vi ställt upp där... Vi hade som sagt ställt upp datorer som hemsidorna visades på, alla affischer och allt det grafiska visades upp... Vi hade även fått fixat från köket, så det fanns lite snacks och dricka (julmust, haha... :P)...

Sen efter den lilla pausen var det dags för eftermiddagens stora höjdpunkt, live-framträdandena!!! ALLA var GRYMMA, men jag måste faktiskt säga, återigen, att våran grupp VAR BÄST!!! JA, det VAR vi!!! Synd bara att folk inte insåg det...

Efter de fantastiska live-framträdandena var det prisutdelning... Det delades alltså ut fem pris, i följande kategorier: Bästa Musikvideo, Bästa Låt, Bästa Webb/Grafiska Design, Bästa Liveframträdande och Bästa Helhetsintryck... Och som jag tror att de flesta redan vet, så vann samma grupp ALLA priser!!! Fuuuuuuuuuuuusk!!! Jävligt tråkigt tycker jag, men men... En av killarna i den gruppen känner ju typ halva skolan, så helt förvånanade är det inte... Men tråkigt tycker jag... Tydligen första gången det hänt också, att samma grupp vinner alla priser...

Det tappade liksom spänningen också till slut...

Det var SKÖNT att vara ledig på fredagen sen kan jag säga!!!

Men nu är det sent!!! Tack för nu!!!

Ha en fin vecka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar