söndag 13 mars 2011

Missad sovmorgon, besök från webbdesignföretag, en prisutdelning och två universitet

Ja ni, har hänt en hel del nu i veckan som varit som ni märker... ;) Haft fullt upp i skolan ju... ;)

Måndagen blev ju lite snopen... Men mitt eget misstag, och mitt eget fel, hahaha... :P Jag löste det ändå ganska bra till slut tycker jag... ;) Jag var ju inte den enda från klassen som gjorde det misstaget heller så, hahaha... :P

Ja, jag hade ju glömt bort att vi hade sovmorgon i måndags... Enligt det nya schemat börjar vi inte förrän efter lunch, d.v.s kl 13, på måndagar, men det hade ju jag missat, hahaha... :P Jag kom till skolan, och kom in i klassrummet, där jag möttes av en klasskompis som frågade, det första han gjorde, vad jag gjorde i skolan så tidigt... Med tanke på att vi inte börjar förrän klockan 1... Hahaha ja, ingen aning sa ju jag, för det hade jag ju inte... :P Efterhand kom det ett par klasskompisar till, som också hade missat den där lilla detaljen, men de flesta gick igen... ;) Jag satte iallafall på datorn och loggade in på Facebook en stund, men där var det superdött och jag hade så jäkla tråkigt, så jag loggade ut och gick och stängde av, och gick upp till huvudbyggnaden istället, där jag satte mig i foajén, och blev sittande i typ, 3 timmar, hahaha... :P På samma plats... :P Vissa personer hann ju passera några gånger medan jag satt där, hahaha... De måste ju ha undrat lite vad jag gjorde där... Förutom de som visste det då... :P

Nu kanske en del undrar varför jag inte bara åkte hem då istället??!! Svaret är enkelt: För att det var extremt onödigt, jag hade hunnit vara hemma typ en timme, innan jag fått åka tillbaka igen... Så då kunde jag liksom lika gärna stanna i skolan...

Väl till klockan 1 kom det ändå rätt många från klassen... ;) Dock inte alla, men det var bra längesen vi var hela klassen på plats i klassrummet samtidigt (och då är vi numera bara 12 stycken som helklass)...

Tisdagen flöt iallafall på som vanligt, vi drog igång med lektioner klockan 9, och körde fram till kvart över 2... ;) Från lunch och framåt, kl. 12-16, kom det en representant från KAU (Karlstads Universitet) och stod vid ett bord i foajén, precis utanför matsalen... Jag gick dit och pratade lite innan jag gick till bussen... Inte för att jag egentligen var intresserad, utan för att jag inte hade så mycket att göra i väntan på att gå till min buss, haha... :P

På onsdagen hände det dock en del... ;) Som påverkade schemat lite... Först var det ju dock "Tänk till!" som vanligt på morgonen... Den här gången pratade vi om Negativa och Positiva tankesätt, typ, och det var där jag kom till insikt med en grej... Hmmm...

Sen efter f.m.-fikat, kl. 10.45, var det dags för prisutdelning för Vinterfriluftsdagen, i matsalen... Vi hade såklart inte vunnit nåt, det var ju ganska väntat... :P Men kul ändå!!! ;)

Det gjorde att det togs lite av tiden från Skapande, men vi började med det direkt efter prisutdelningen... Lite synd att det blev det som fick offra lite av sin tid, eftersom det är just Skapande vi inte haft på ett tag nu... Vi hade inte haft det på två veckor, och så försvann en tio minuter på den här lektionen också... Jaja, jag blev färdigt innan 12 iallafall så... (Vi får alltid gå när vi är färdiga med våran uppgift...)

Sen var det lunch, och efter lunchen, klockan 13, skulle vi, våran klass, vara i klassrummet igen, då det kom en kvinna från ett webbdesignföretag, SwescoMedia, och pratade... Om deras företag, vad de gör och lite sånt där... Intressant!!! Så det blev inte att vi slutade förrän 4 även på onsdagen...

På torsdagen var jag inte i skolan överhuvudtaget... Då var det nämligen studiebesök på Örebro Universitet, vilket var frivilligt, men som jag valde att åka med på... Eftersom det (tydligen) är en del folk på skolan som bor här i det området där jag bor, så hade de kommit överens innan, om att bussen skulle stanna här i vårat område, så jag stack åka till skolan först, och kliva på bussen där... Jag bor ju ändå på vägen mellan skolan och Örebro... ;)

Bussen skulle komma förbi här vid 8.15 (den blev lite försenad förstås), så det blev att gå upp samma tid som jag brukar...

Jag hade en bra dag i Örebro... Det var intressant, och kul!!! :D Vi började med att gå runt lite på de olika stationerna som stod uppställda lite här och där i ett av husen... :-P Där var vi med i en del frågetävlingar och sådär, fick svara på frågor om oolika saker, och man kunde vinna olika saker... Bl.a. ett Sport-quiz, där jag vann en dricka, hahaha... :P

Sen satte vid oss vid ett bord, där vi satt ganska länge, och bara snackade... ;) Sen drog större delen av de som var med från min klass, ner till stan, men jag är en sån lydig elev, så jag stannade kvar på universitetet, och jag gick faktiskt på en av de föreläsningarna som stod med på det schemat vi hade fått... Det var ju Öppet Hus, och vi fick ett schema där det stod om olika föreläsningar som hölls, eller ja, mer som presenmtation av kursen... Jag gick på presentationen av Media -och Kommunikationsvetenskap... Intressant, men troligtvis ingen jag kommer vilja läsa...

Fredagen flöt på som vanligt... ;) Vi redovisade en uppgift vi hade fått, eller de som var klara... Och peppar peppar, tro det eller ej, men JAG var en av dem!!! ;) YEY!!! :-D Så nu slipper jag redovisa det imorgon... :P

Ja, det var väl det... Vet inte vad mer jag ska skriva... Dessutom mår jag inte på topp idag, rent fysiskt alltså, har sån jävla huvudvärk, så jag orkar inte skriva nåt mer iallafall...

Hoppas ni alla får en underbar kommande vecka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar