1. Kalla mig:
Hanna, because that's my name...
2. Jag har som favoritmusik nu:
Schlager, haha... :P
3. Född i detta stjärntecken:
Kräftan...
4. Läser gärna:
Nej, det gör jag faktiskt, inte, haha... :P
5. Jag tycker illa om:
Falska människor!!!
6. Tecknad favoritfigur är:
Bamse, haha... Barndomshjälten... :P
7. En bra film jag sett är:
Mamma Mia!...
8. Tre intressen är:
Dator, fotografering, välgörenhet...
9. En bok som jag *fastnade* i var:
Oj, vet inte...
10. Något jag absolut INTE äter:
Blodpudding!!!
11. Vilken Astrid Lindgren-figur kan vara du?
Madicken, haha... :P
12. Jag älskar:
Min familj och mina vänner...
13. En *kändis* jag träffat lite närmare:
Närmare??!! På vilket sätt??!! Men har ju spelat ihop med Anders Lundin, Lars in de Betou, Magnus Bäcklund m.fl...
14. En *udda* sak jag kan:
Nudda näsan med tungan, haha... :P
15. Jag skriver blogg:
Ja, det gör jag ju... ;) Det märker ni väl??!! ;)
söndag 21 mars 2010
lördag 20 mars 2010
Sanomi
OK, lite mer ESC-nostalgi denna lördag... ;) Har varit och shoppat, storshoppat kan man verkligen säga, idag, men jag berättar mer om det senare...
Dags för dagens klipp...
Minns ni denna...??!! ;) Den var den första i raden som gjorde en låt på ett påhittad språk... Det blev ju sen en trend under ett par år, men ingen lyckades lika bra som denna gjorde, den här kom till slut 2:a, endast 2 poäng bakom 1:an, och EN POÄNG framför 3:an, efter en mycket rafflande och spännande final!!! :D Där det i huvudsak stod mellan tre länder!!! Där kunde man verkligen inte ta ut nån seger i förskott inte... Men det var till slut ett av de andra två bidragen, som dessa slogs emot, som drog det längsta strået... Och det var, som ni kanske minns, ni med lite koll, Turkiets Sertab Erener med låten Everyway that I can, som ni säkert också minns... ;) Det tredje landet som var med och slogs om segern var Ryssland, gruppen t.A.T.u. (med låten Ne ver', ne bojsia (Tro inte, räds inte)) som alltså till slut slutade på tredje plats, endast som sagt 1 poäng efter tvåan, och alltså 3 poäng bakom vinnaren!!! Snacka om JÄMN utgång!!! ;) Haha... :P Men sånt är KUL ju!!! :D
Tävlingen hölls detta år i Lettland, då de vunnit året innan med en låt som jag tror knappt nån minns (inte jag heller vid detta nu, kan försöka leta upp den och slänga upp den här...) och Sveriges bidrag detta år var Fame med Give me your love och de slutade på en mycket hedervärd femteplats, 60 poäng efter vinnaren Turkiet!!! ;)
Men ja, här har ni då 2:an, på ett påhittat språk, låten Sanomi... Gruppen som sjunger heter Urban Trad, och ja, de tävlade för Belgien... ;) Lyssna och njut, haha... :P
Dags för dagens klipp...
Minns ni denna...??!! ;) Den var den första i raden som gjorde en låt på ett påhittad språk... Det blev ju sen en trend under ett par år, men ingen lyckades lika bra som denna gjorde, den här kom till slut 2:a, endast 2 poäng bakom 1:an, och EN POÄNG framför 3:an, efter en mycket rafflande och spännande final!!! :D Där det i huvudsak stod mellan tre länder!!! Där kunde man verkligen inte ta ut nån seger i förskott inte... Men det var till slut ett av de andra två bidragen, som dessa slogs emot, som drog det längsta strået... Och det var, som ni kanske minns, ni med lite koll, Turkiets Sertab Erener med låten Everyway that I can, som ni säkert också minns... ;) Det tredje landet som var med och slogs om segern var Ryssland, gruppen t.A.T.u. (med låten Ne ver', ne bojsia (Tro inte, räds inte)) som alltså till slut slutade på tredje plats, endast som sagt 1 poäng efter tvåan, och alltså 3 poäng bakom vinnaren!!! Snacka om JÄMN utgång!!! ;) Haha... :P Men sånt är KUL ju!!! :D
Tävlingen hölls detta år i Lettland, då de vunnit året innan med en låt som jag tror knappt nån minns (inte jag heller vid detta nu, kan försöka leta upp den och slänga upp den här...) och Sveriges bidrag detta år var Fame med Give me your love och de slutade på en mycket hedervärd femteplats, 60 poäng efter vinnaren Turkiet!!! ;)
Men ja, här har ni då 2:an, på ett påhittat språk, låten Sanomi... Gruppen som sjunger heter Urban Trad, och ja, de tävlade för Belgien... ;) Lyssna och njut, haha... :P
fredag 19 mars 2010
JAAAAAA!!! Mattias och Claudia!!!
JAAAAAA!!! ÄNTLIGEN är Willy ute!!! :D Och HELT RÄTT par gick till final!!! :D Wooohooo!!!Jag vågar påstå att de här två är det två BÄSTA paren den här säsongen av Let's Dance!!! :D
Det här kommer bli en RIKTIGT rolig final!!! Spännande, rafflande och säkert också underhållande också såklart... ;) Jag längtar!!! Hehe... :P
Heja Mattias Andréasson och Claudia Galli!!! :D
Längtar...
Det här längtar jag efter... Öland är fasen den underbaraste platsen på jorden, dit längtar jag nu... Varma sommarkvällar på Öland, det finns inget bättre!!! :)
Jag brukar faktiskt inte så ofta längta efter sommaren, men i år gör jag det av nån anledning... Jag är visserligen inget fan av våren, särskilt inte under den här tiden av året... "Slaskvårvintern", som är den värsta årstiden av alla!!! Det är bara slask-blask-äckel ute, man kan inte gå ut utan att bli blöt och kladdig, och ha lera upp till knäna... Då är det skönt att drömma sig bort, till sommaren, och till Öland...
Jag är sjukt tacksam över att jag får tillbringa några veckor varje sommar på denna fantastiska plats!!!
torsdag 18 mars 2010
Skymt av Lina på CTV (lokal-TV) från 2001
Haha, hittade ett gammalt inslag från SommarKul 2001 här i stan, från lokal-TV... :P Och precis som jag hade för mig, så var Lina på det den sommaren... ;) Man kan se en skymt av henne i det här klippet, hihi... ;) Vad kul!!! :P Hon är ju kanske inte med jättemycket men, lägger upp det ändå... :P Hon skymtar förbi mellan 01.37 och 01.43, med svart tröja och kort hår, hihi... ;) Hon syns även senare i filmen, men då filmas hon bakifrån... Jaja, strunt samma, kul tyckte jag iallafall, och jag hade ingen aning om att hon var med... Inte hon heller tror jag... :P
onsdag 17 mars 2010
Ny uppladdning...
Haha ja, knappt har Melodifestivalen hunnit ta slut, innan nedräkningen och uppladdningen inför Eurovision börjar, haha... :P Eller ja, iallafall för mig... ;) 2 månader kvar ännu, men det vet man ju att det kommer gå fort...
Kommer väl slänga upp nån gammal låt från tidigare Eurovision härinne då och då, fram tills tävlingarna drar igång i Oslo... Låtar som jag gillar då förstås... ;)
Först ut, en låt som jag inte lyssnat på övererivet mycket, och som jag faktsikt hade glömt bort... Men så blev jag påmind om den igen, när den dök på det lilla Norge-Sverige-medleyt på finlaen i lördags!!! Superkul ju!!! :D
Så här kommer Norges bidrag i Eurovision Song Contest 2000, gruppen Charmed med låten "My heart goes Boom"... För er som har koll, så vet ni alltså att ESC gick i Sverige detta året, då Charlotte Nilsson (numera Perrelli) hade gått och vunnit året innan... Det här bidraget, alltså Norges bidrag, slutade 11:e plats, vann gjorde Danmark, Bröderna Olsen med låten "Fly on the wings of love"... Sveriges Roger Pontare kom på 7:e plats... Men här är det alltså, Norges bidrag 2000... Innan låten börjar får ni se ett sånt där klassiskt "ESC-inslag innan en låt börjar" som är från Stockholm... :P Håll till godo:
Men det var allt... Over and out!!!
Ciao!!!
Kommer väl slänga upp nån gammal låt från tidigare Eurovision härinne då och då, fram tills tävlingarna drar igång i Oslo... Låtar som jag gillar då förstås... ;)
Först ut, en låt som jag inte lyssnat på övererivet mycket, och som jag faktsikt hade glömt bort... Men så blev jag påmind om den igen, när den dök på det lilla Norge-Sverige-medleyt på finlaen i lördags!!! Superkul ju!!! :D
Så här kommer Norges bidrag i Eurovision Song Contest 2000, gruppen Charmed med låten "My heart goes Boom"... För er som har koll, så vet ni alltså att ESC gick i Sverige detta året, då Charlotte Nilsson (numera Perrelli) hade gått och vunnit året innan... Det här bidraget, alltså Norges bidrag, slutade 11:e plats, vann gjorde Danmark, Bröderna Olsen med låten "Fly on the wings of love"... Sveriges Roger Pontare kom på 7:e plats... Men här är det alltså, Norges bidrag 2000... Innan låten börjar får ni se ett sånt där klassiskt "ESC-inslag innan en låt börjar" som är från Stockholm... :P Håll till godo:
Men det var allt... Over and out!!!
Ciao!!!
Etiketter:
Melodifestivalen,
Nostalgi,
Onödigt,
Svammel,
YouTube
tisdag 16 mars 2010
"Min pappa är en kändis!!!"
Haha nej, kanske inte men... :P Upptäckte plötsligt, till min förvåning, förra veckan, när jag satt och kollade på Tvärsnytt (lokalnyheterna) att pappa var med, haha... :P Jag blev jättechockad!!! Han är väl inte med jättemycket men, kul ändå ju... ;)
Min pappa är en lokalkändis, haha... :P Nejdå men, lite coolt... ;)
Fast pappa tyckte mest det var pinsamt, haha... :P
Min pappa är en lokalkändis, haha... :P Nejdå men, lite coolt... ;)
Fast pappa tyckte mest det var pinsamt, haha... :P
Ett litet tack...
Haha, jag vara bara tvungen att skriva detta...
Jag vill faktiskt tacka min kusin Sara som fick mig att hitta motivationen och inspirationen till att börjablogga igen... Hon började också blogga efter ett långt uppehåll, och då hittade jag motivationen igen!!! :D
Så, TACK kusin!!! :D
Jag vill faktiskt tacka min kusin Sara som fick mig att hitta motivationen och inspirationen till att börjablogga igen... Hon började också blogga efter ett långt uppehåll, och då hittade jag motivationen igen!!! :D
Så, TACK kusin!!! :D
måndag 15 mars 2010
Hemma igen från Idre... (och lite schlager-tankar)
Japp, är nu hemma igen... :P Hade det supernice i Idre, om än lite kallt... :P Hehe nja, vädret var ju inte riktigt med oss den här gången, men vi körde på ändå... ;) Det var egentligen inte jättekallt, men det blåste like hell, så man blev jättekall av det i backen!!! Var ju inte jättekul att stå uppe på toppen några längre stunder kanske, man blev förjädra kall fort... Så till slut blev det så att jag och Lina bestämde redan i liften upp, vilka backe vi skulle åka... ;)
Sista dagen, alltså igår, hittade Lina sin favoritbacke, hihi... ;) Vi trodde att vi hade åkt den, men var inte säkra, så vi provade igen, och upptäckte då att vi inte hade åkt den... Haha, och ja, som sagt, Lina ÄLSKADE den, så vi fick åka den igen, haha... :P Jag gillade den också, men jag vet inte om det var min favoritbacke... Tror inte jag hade nån favoritbacke direkt, hehe... :P Finast var dock "Fäbodsvängen", som gick rakt igenom en fäbodvall, hehe... :P Coolt ju!!! ;)
Vi hann även med en tur genom "Askeland", haha... :P Men vi lyckades aldrig höra vad de sa på de olika delarna man åkte igenom, haha... :P
Det blev även en liten sväng på längdskidor även för mig och Lina (mor och far åker ju ingen slalom, så för de blev det ju bara längdskidor... :P), en väldigt kort för mig... De har ju en skidskyttebana där i Idre, så jag åkte och kollade på den, tog sen ett varv runt inne i stadion och åkte sen hem, medan mamma och Lina tog en längre tur... Blåste så mycket då också, så det blev väl ingen jättelång tur för de heller...
Ja, jag gillade Idre... Många backar, och flera roliga också, och stor variation... Dessutom var det ju gott om liftar till varje backe också, och det är ju alltid bra, haha... :P Är ju backar på varje sida om berget där, och det är lite häftigt tycker jag... Lätt att ta sig emellan också... Idre får absolut godkänt av mig, ett ställe jag gärna åker tillbaka till!!!
Men vi hade iallafall SOL, även om den inte värmde så mycket uppe på toppen just... Och haha, jag har fått lite färg på kinderna, så cute, haha!!! :P (Eller inte...)
I fredags var det kvällsåkning, men vi åkte inte så länge ändå, för den enda backen som var öppen var inte så rolig, och dessutom var det så KALLT, så vi gav upp lite innan liftarna stängde...
Har ont like hell i vaderna nu, som jag alltid får, haha... :P Känner mig som nån stelopererad jävel, kan inte gå ordentligt, haha... :P En av dagarna, efter dagens skidåkning, hade jag ont i knäet också, fattar inte alls vad det kom ifrån... Men jag hade inte ont där mer sen... Tur man inte kände av allt det onda när man åkte iallafall, haha... :P
Nu vill ni väl förstås att jag ska kommentera Mellon också, som den nörd jag är, och nja, av regel gör jag inte det, men OK då... Litegrann...
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men... Det var faktiskt inte helt otippat att Anna Bergendahl vann... Förut var jag nästan helt säker på att Eric Saade skulle vinna, för det var honom alla hade snackat om... Men så i onsdags läste jag nån tidning, där det "avslöjades" att Anna var större tittarfavorit!!! Jag blev faktiskt lite förvånad, hehe... :P Men samtidigt inte...
Jag gillar egentligen inte att läsa sånt där, förhandssnack och skit!!! Varför lägga upp en stapel på vilka folk kommer rösta på i förväg, det förtar ju stämningen... Så tack så jävla mycket ni som tyckte det var en bra idé att visa i förväg vad svenska folket tyckte... Dock var de övriga placeringarna annorlunda, så det behövde iofs inte betyda nåt trots allt... Och jag VAR aldrig säker, förrän de skulle läsa upp sista tittarpoängen... DÅ förstod jag!!!
Jag tycker det var helt OK att hon vann... Det var ju bra att det blev den som svenska folket tyckte, annars hade det blivit ramaskri!!! Har ju hänt två gånger hittills i Melodifestivalens historia, att det inte blivit den som svenska folket tyckt bäst om, utan juryn, och nej, det var INTE lyckat!!! Så ja, vi BORDE vara nöjda...
Vi är alldeles för bra på att KLAGA i detta landet, det är ALLTID fel låt som vinner!!! Alla kan ju inte få sin vilja igenom eller hur??!! ;) Vi får helt enkelt acceptera majoriteten av svenska folket... ;)
Men ja, ni lydde ju inte mitt råd, och det var ju synd... Hjärtat gick före hjärnan åter en gång!!!Dock tror jag, nu när jag fått lite perspektiv på det hela, att det ändå inte var så dumt... Jag tror faktiskt det kan gå bra för Anna i Oslo trots allt... Bättre än det kunde ha gjort för många andra iallafall... Jag tror att det funkar rätt bra med en ung söt tjej, som har en ganska annorlunda röst, och så en ballad... Inte helt olikt Islands bidrag förra året, som kom 2:a... En av mina favoriter förra året, bra mycket bättre än äckel-klämkäcka fiolhoben Alexander Rybak (ursäkta mig alltså men, seriöst, den "mannen" ger mig utslag!!! Skräckupplevelse att han dök upp på Mello-finalen, som den stora avslutningen på Norge-Sverige-duellen... Jag förstår inte vad folk ser hos honom... Allvarligt talat... Och så som att det inte dög med att de spelat sönder låten på radion långt innan finalen förra året, och sen hela sommaren efter!!! BLÄÄÄÄ!!!)... Jag gillade även Danmark förra året, båda var hästlängder bättre än ja... Norge... Men nu var det Island jag skrev om, minns ni...??!! ;) Söta Yohanna, som sjöng en, enligt mig, och uppenbarligen många andra, sjukt bra ballad... Den kom som sagt 2:a, och jag tycker, FAKTISKT, att Anna påminner lite om den, fast på ett helt eget sätt...
Och ja, om jag ska nämna NÅT om den internationella juryn då... Tycker det där är så svårt att döma... De tyckte ju så extremt olika, så det behöver inte alls betyda nåt... Det var ju schlagerexperter från de olika länderna som röstade där, och de behöver inte alls gilla samma sak som Europas TV-tittare... Och det är väl som folk säger, vi ska gå efter vad svenska folket tycker, blir så fel om det inte blir den som vi tittare röstat fram som vinner!!!
Jag tror faktiskt, på allvar, att vi kan lyckas ganska bra i Eurovision i år... Faktiskt!!! Förra året VAR jag skeptisk, och se, det gick inte så bra... ;) Jag trodde antingen flipp eller flopp, för den var så udda, så annorlunda, och stack ut så mycket, så det var antingen eller... Och ja, det blev som bekant flopp!!! MEN... Vi provade att skicka nåt annorlunda, nåt nytt, men det var uppenbarligen inte vad Europa ville ha... ;)
Men i år SKA vi lyckas bättre!!!
Det är i år det ska ske!!!
NU TAR VI DEM, SVERIGE!!!
Men nu nogbabblat om Melodifestivalen... Gillar inte att skriva om det egentligen, det är OK så länge det inte handlar om personliga åsikter, och det blev det mycket nu... Så tack för mig för nu!!! Hoppas ni orkat läsa hela detta kilometerlånga inlägg, haha... :P
Sista dagen, alltså igår, hittade Lina sin favoritbacke, hihi... ;) Vi trodde att vi hade åkt den, men var inte säkra, så vi provade igen, och upptäckte då att vi inte hade åkt den... Haha, och ja, som sagt, Lina ÄLSKADE den, så vi fick åka den igen, haha... :P Jag gillade den också, men jag vet inte om det var min favoritbacke... Tror inte jag hade nån favoritbacke direkt, hehe... :P Finast var dock "Fäbodsvängen", som gick rakt igenom en fäbodvall, hehe... :P Coolt ju!!! ;)
Vi hann även med en tur genom "Askeland", haha... :P Men vi lyckades aldrig höra vad de sa på de olika delarna man åkte igenom, haha... :P
Det blev även en liten sväng på längdskidor även för mig och Lina (mor och far åker ju ingen slalom, så för de blev det ju bara längdskidor... :P), en väldigt kort för mig... De har ju en skidskyttebana där i Idre, så jag åkte och kollade på den, tog sen ett varv runt inne i stadion och åkte sen hem, medan mamma och Lina tog en längre tur... Blåste så mycket då också, så det blev väl ingen jättelång tur för de heller...
Ja, jag gillade Idre... Många backar, och flera roliga också, och stor variation... Dessutom var det ju gott om liftar till varje backe också, och det är ju alltid bra, haha... :P Är ju backar på varje sida om berget där, och det är lite häftigt tycker jag... Lätt att ta sig emellan också... Idre får absolut godkänt av mig, ett ställe jag gärna åker tillbaka till!!!
Men vi hade iallafall SOL, även om den inte värmde så mycket uppe på toppen just... Och haha, jag har fått lite färg på kinderna, så cute, haha!!! :P (Eller inte...)
I fredags var det kvällsåkning, men vi åkte inte så länge ändå, för den enda backen som var öppen var inte så rolig, och dessutom var det så KALLT, så vi gav upp lite innan liftarna stängde...
Har ont like hell i vaderna nu, som jag alltid får, haha... :P Känner mig som nån stelopererad jävel, kan inte gå ordentligt, haha... :P En av dagarna, efter dagens skidåkning, hade jag ont i knäet också, fattar inte alls vad det kom ifrån... Men jag hade inte ont där mer sen... Tur man inte kände av allt det onda när man åkte iallafall, haha... :P
Nu vill ni väl förstås att jag ska kommentera Mellon också, som den nörd jag är, och nja, av regel gör jag inte det, men OK då... Litegrann...
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men... Det var faktiskt inte helt otippat att Anna Bergendahl vann... Förut var jag nästan helt säker på att Eric Saade skulle vinna, för det var honom alla hade snackat om... Men så i onsdags läste jag nån tidning, där det "avslöjades" att Anna var större tittarfavorit!!! Jag blev faktiskt lite förvånad, hehe... :P Men samtidigt inte...
Jag gillar egentligen inte att läsa sånt där, förhandssnack och skit!!! Varför lägga upp en stapel på vilka folk kommer rösta på i förväg, det förtar ju stämningen... Så tack så jävla mycket ni som tyckte det var en bra idé att visa i förväg vad svenska folket tyckte... Dock var de övriga placeringarna annorlunda, så det behövde iofs inte betyda nåt trots allt... Och jag VAR aldrig säker, förrän de skulle läsa upp sista tittarpoängen... DÅ förstod jag!!!
Jag tycker det var helt OK att hon vann... Det var ju bra att det blev den som svenska folket tyckte, annars hade det blivit ramaskri!!! Har ju hänt två gånger hittills i Melodifestivalens historia, att det inte blivit den som svenska folket tyckt bäst om, utan juryn, och nej, det var INTE lyckat!!! Så ja, vi BORDE vara nöjda...Vi är alldeles för bra på att KLAGA i detta landet, det är ALLTID fel låt som vinner!!! Alla kan ju inte få sin vilja igenom eller hur??!! ;) Vi får helt enkelt acceptera majoriteten av svenska folket... ;)
Men ja, ni lydde ju inte mitt råd, och det var ju synd... Hjärtat gick före hjärnan åter en gång!!!Dock tror jag, nu när jag fått lite perspektiv på det hela, att det ändå inte var så dumt... Jag tror faktiskt det kan gå bra för Anna i Oslo trots allt... Bättre än det kunde ha gjort för många andra iallafall... Jag tror att det funkar rätt bra med en ung söt tjej, som har en ganska annorlunda röst, och så en ballad... Inte helt olikt Islands bidrag förra året, som kom 2:a... En av mina favoriter förra året, bra mycket bättre än äckel-klämkäcka fiolhoben Alexander Rybak (ursäkta mig alltså men, seriöst, den "mannen" ger mig utslag!!! Skräckupplevelse att han dök upp på Mello-finalen, som den stora avslutningen på Norge-Sverige-duellen... Jag förstår inte vad folk ser hos honom... Allvarligt talat... Och så som att det inte dög med att de spelat sönder låten på radion långt innan finalen förra året, och sen hela sommaren efter!!! BLÄÄÄÄ!!!)... Jag gillade även Danmark förra året, båda var hästlängder bättre än ja... Norge... Men nu var det Island jag skrev om, minns ni...??!! ;) Söta Yohanna, som sjöng en, enligt mig, och uppenbarligen många andra, sjukt bra ballad... Den kom som sagt 2:a, och jag tycker, FAKTISKT, att Anna påminner lite om den, fast på ett helt eget sätt...
Och ja, om jag ska nämna NÅT om den internationella juryn då... Tycker det där är så svårt att döma... De tyckte ju så extremt olika, så det behöver inte alls betyda nåt... Det var ju schlagerexperter från de olika länderna som röstade där, och de behöver inte alls gilla samma sak som Europas TV-tittare... Och det är väl som folk säger, vi ska gå efter vad svenska folket tycker, blir så fel om det inte blir den som vi tittare röstat fram som vinner!!!
Jag tror faktiskt, på allvar, att vi kan lyckas ganska bra i Eurovision i år... Faktiskt!!! Förra året VAR jag skeptisk, och se, det gick inte så bra... ;) Jag trodde antingen flipp eller flopp, för den var så udda, så annorlunda, och stack ut så mycket, så det var antingen eller... Och ja, det blev som bekant flopp!!! MEN... Vi provade att skicka nåt annorlunda, nåt nytt, men det var uppenbarligen inte vad Europa ville ha... ;)
Men i år SKA vi lyckas bättre!!!
Det är i år det ska ske!!!
NU TAR VI DEM, SVERIGE!!!
Men nu nogbabblat om Melodifestivalen... Gillar inte att skriva om det egentligen, det är OK så länge det inte handlar om personliga åsikter, och det blev det mycket nu... Så tack för mig för nu!!! Hoppas ni orkat läsa hela detta kilometerlånga inlägg, haha... :P
Veckans låt (kändes som ett givet val): Anna Bergendahl - This is my life
Etiketter:
Foto,
Melodifestivalen,
Resa,
Semester,
Veckans låt,
YouTube
onsdag 10 mars 2010
Vamos a Idre!!!
Japp, nu drar jag till Idre med mor, far och Lina... :P Blir nog jättetrevligt!!! ;)
See ya again on monday!!! ;)
See ya again on monday!!! ;)
Veckans låt: Timoteij - Kom
Frågor...
Har tråkigt, så här kommer en hög med frågor...
Är du en bra flickvän:
Ingen aning...
Hur raggar du?
Oj haha, ingen aning där heller faktiskt... Har inte gjort det så mycket faktiskt...
Vad heter du?
Hanna...
Kallas:
Hanna...
Varför?
Har inte så många smeknamn helt enkelt...
Vad ska du göra idag?
Oj, har inget speciellt inplanerat för dagen… Men jag måste packa, åker till Idre imorrn... Ska försöka städa lite också, mitt hem är som en svinstia... Och så måste jag diska, hehe... :P
Var är du?
I min lägenhet...
När fick du senast en present?
Ojdå, det minns jag inte... Få se nu... Jo just det, på min namnsdag, hehe... 5 januari alltså... ;)
Vad har du för planer till helgen?
Den här helgen kommer jag att vara i Idre med mor, far och Lina, så det blir väl massa skidåkning förstås... :P
Vilken färg har du på dina underkläder nu?
Gråa... Med Snobben på, haha... :P
Vem pratade du med senast?
Lina tror jag... Igår kväll...
Vad pratade ni om?
Vi pratade om synfel och kontaktlinser, haha... :P (Hon har precis börjat med linser, och jag har haft mina i flera år... Kom fram till att jag haft de i nästan 10 år!!! JÖSSES!!! :O)
Vad gör du just nu?
Svarar på frågorna i denna listan, lyssnar med ett halvt öra på TV:n som är på...
Är du blyg?
Haha, jaaaaaaaa!!! Svårt att hitta nån blygare person än mig, haha... :P
Vilken tid gick du upp idag?
Vågar jag skriva det??!! :P Jaja, skit samma… Runt klockan 11 iallafall… *rodnar*
Vilken låt lyssnade du på senast?
U2:s nya, på radion... Igår kväll...
Har du sovit i din egen säng i natt?
Ja men absolut!!!
Har du glasögon?
Njaa, men linser...
Bor du i Sthlm, Gbg eller Malmö?
Nopp...
Är du en bra flickvän:
Ingen aning...
Hur raggar du?
Oj haha, ingen aning där heller faktiskt... Har inte gjort det så mycket faktiskt...
Vad heter du?
Hanna...
Kallas:
Hanna...
Varför?
Har inte så många smeknamn helt enkelt...
Vad ska du göra idag?
Oj, har inget speciellt inplanerat för dagen… Men jag måste packa, åker till Idre imorrn... Ska försöka städa lite också, mitt hem är som en svinstia... Och så måste jag diska, hehe... :P
Var är du?
I min lägenhet...
När fick du senast en present?
Ojdå, det minns jag inte... Få se nu... Jo just det, på min namnsdag, hehe... 5 januari alltså... ;)
Vad har du för planer till helgen?
Den här helgen kommer jag att vara i Idre med mor, far och Lina, så det blir väl massa skidåkning förstås... :P
Vilken färg har du på dina underkläder nu?
Gråa... Med Snobben på, haha... :P
Vem pratade du med senast?
Lina tror jag... Igår kväll...
Vad pratade ni om?
Vi pratade om synfel och kontaktlinser, haha... :P (Hon har precis börjat med linser, och jag har haft mina i flera år... Kom fram till att jag haft de i nästan 10 år!!! JÖSSES!!! :O)
Vad gör du just nu?
Svarar på frågorna i denna listan, lyssnar med ett halvt öra på TV:n som är på...
Är du blyg?
Haha, jaaaaaaaa!!! Svårt att hitta nån blygare person än mig, haha... :P
Vilken tid gick du upp idag?
Vågar jag skriva det??!! :P Jaja, skit samma… Runt klockan 11 iallafall… *rodnar*
Vilken låt lyssnade du på senast?
U2:s nya, på radion... Igår kväll...
Har du sovit i din egen säng i natt?
Ja men absolut!!!
Har du glasögon?
Njaa, men linser...
Bor du i Sthlm, Gbg eller Malmö?
Nopp...
Rösta med HJÄRNAN och INTE med HJÄRTAT!!!
Brukar vanligtvis inte skriva om sånt här liksom såhär, men gör ett undantag nu... Får väl lida för det sen, men men... Det tar jag då... :P
En del av er vet redan vad det handlar om, men jag tar upp det ändå...
Det är ett jäkla tjat om att Sverige de senaste åren misslyckats så grovt i Eurovision Song Contest... Ja men tror fan det då, allvarligt talat, när vi skickar såna bidrag hela tiden... Det är ju uppenbart att det INTE är sånt Europa vill ha... Ibland får man tänka lite "outside the box" eller hur man säger, liksom gå utanför ramarna, och tänka ett steg längre... Man kanske inte ska rösta på det man gillar bäst, utan det man tror att Europa gillar bäst!!! Vi vill ju lyckas i Eurovision, eller hur??!! Vi har varit väldigt angelägna om att få göra det de senaste åren iallafall... ;) Och ja, det är jag med... Såklart... ;) Man är väl inte schlagernörd för inte heller... ;)
Så... alltså... om vi ska lyckas någorlunda i Eurovision i år, så bör vi skicka Eric Saade - Manboy, eller de som lite otippat gick vidare i tredje deltävlingen, Timoteij, med låten Kom, den lite balkaninspirerade låten... Det hör man ju direkt att det är en sån låt som skulle funka bra... Det låter ju nästan t.o.m som att den lika gärna liksom skulle kunna komma från ett sånt typ östland... :P
Så ja, av erfarenhet från de senaste åren, så är det alltså dessa två som jag tror, eller som borde, klara sig bäst i Eurovision... Europa verkar ju gilla den typen av låtar... Manboy, med stort shownummer, och sen skadar det ju inte att han ser bra ut också... ;) En äkta tonårsidol, haha... :P Precis som Alexander Rybak förra året (som jag by the way inte direkt gillade...) Fick av nån anledning känslan av att de påminde lite om varann när jag hörde/såg Eric Saade första gången... Jag tänkte direkt: Det HÄR är låten vi ska skicka till ESC!!! Det är den HÄR som kommer vinna!!!
Och så ja, som sagt, Timoteij, som har en låt som låter som den lika gärna kunde ha tävlat i typ... Makedonien... Dert säger ju sig självt, att den troligtvis skulle gå hem...
Och nej, jag säger inte att jag tycker Eric Saades låt är bra, men jag har dock börjat gilla den mer för varje gång jag hör den... Och såg honom ju live på torget i Örebro i lördags, och då körde han en akustisk version av låten, som var grymt bra... :P Vet dock att han är populär ändå så... ;)
Men nej, tyvärr, är jag inte lika säker längre... Blir alltid lite smådarrig såhär in på finalveckan...
Men ja, är vi SMARTA, och vill ha nåt som funkar i Europa (och det vet jag att vi innerst inne vill), så är det alltså nån av dessa två jag ovan nämnt, som vi ska rösta på...
Men ja, om vi åter en gång vill floppa, så vet ni nog själva hur det ska gå till... ;) Men det är INTE OK med mig... ;) Då kommer jag skicka schlagerpolisen på er, och sen får ni ångra er ett helt år, tills vi har chansen att göra bättre ifrån oss nästa år... :P
Det ÄR Sveriges tur nu, det bara ÄR så!!! Och det är Sveriges år i år, jag känner det på mig!!! ;) Men då gäller det att vi skärper till oss, och sköter oss, så vi får jobbet gjort på rätt sätt nu... :P
Skärpning Sverige, för visst fasen vill vi ta hem ESC i år??!! ;) Då vet ni vad som gäller... ;)
En del av er vet redan vad det handlar om, men jag tar upp det ändå...
Det är ett jäkla tjat om att Sverige de senaste åren misslyckats så grovt i Eurovision Song Contest... Ja men tror fan det då, allvarligt talat, när vi skickar såna bidrag hela tiden... Det är ju uppenbart att det INTE är sånt Europa vill ha... Ibland får man tänka lite "outside the box" eller hur man säger, liksom gå utanför ramarna, och tänka ett steg längre... Man kanske inte ska rösta på det man gillar bäst, utan det man tror att Europa gillar bäst!!! Vi vill ju lyckas i Eurovision, eller hur??!! Vi har varit väldigt angelägna om att få göra det de senaste åren iallafall... ;) Och ja, det är jag med... Såklart... ;) Man är väl inte schlagernörd för inte heller... ;)
Så... alltså... om vi ska lyckas någorlunda i Eurovision i år, så bör vi skicka Eric Saade - Manboy, eller de som lite otippat gick vidare i tredje deltävlingen, Timoteij, med låten Kom, den lite balkaninspirerade låten... Det hör man ju direkt att det är en sån låt som skulle funka bra... Det låter ju nästan t.o.m som att den lika gärna liksom skulle kunna komma från ett sånt typ östland... :P
Så ja, av erfarenhet från de senaste åren, så är det alltså dessa två som jag tror, eller som borde, klara sig bäst i Eurovision... Europa verkar ju gilla den typen av låtar... Manboy, med stort shownummer, och sen skadar det ju inte att han ser bra ut också... ;) En äkta tonårsidol, haha... :P Precis som Alexander Rybak förra året (som jag by the way inte direkt gillade...) Fick av nån anledning känslan av att de påminde lite om varann när jag hörde/såg Eric Saade första gången... Jag tänkte direkt: Det HÄR är låten vi ska skicka till ESC!!! Det är den HÄR som kommer vinna!!!
Och så ja, som sagt, Timoteij, som har en låt som låter som den lika gärna kunde ha tävlat i typ... Makedonien... Dert säger ju sig självt, att den troligtvis skulle gå hem...
Och nej, jag säger inte att jag tycker Eric Saades låt är bra, men jag har dock börjat gilla den mer för varje gång jag hör den... Och såg honom ju live på torget i Örebro i lördags, och då körde han en akustisk version av låten, som var grymt bra... :P Vet dock att han är populär ändå så... ;)
Men nej, tyvärr, är jag inte lika säker längre... Blir alltid lite smådarrig såhär in på finalveckan...
Men ja, är vi SMARTA, och vill ha nåt som funkar i Europa (och det vet jag att vi innerst inne vill), så är det alltså nån av dessa två jag ovan nämnt, som vi ska rösta på...
Men ja, om vi åter en gång vill floppa, så vet ni nog själva hur det ska gå till... ;) Men det är INTE OK med mig... ;) Då kommer jag skicka schlagerpolisen på er, och sen får ni ångra er ett helt år, tills vi har chansen att göra bättre ifrån oss nästa år... :P
Det ÄR Sveriges tur nu, det bara ÄR så!!! Och det är Sveriges år i år, jag känner det på mig!!! ;) Men då gäller det att vi skärper till oss, och sköter oss, så vi får jobbet gjort på rätt sätt nu... :P
Skärpning Sverige, för visst fasen vill vi ta hem ESC i år??!! ;) Då vet ni vad som gäller... ;)
måndag 8 mars 2010
Startordningen för finalen är nu klar
Idag publicerades startordningen för lördagens final i Globen, först ut Darin och sist Eric Saade... :P Så här ser hela startordningen ut:
1. Bidragets titel: You?re Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin
2. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren
3. Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda
Artist: Andreas Johnson
4. Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij
5. Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback
6. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola
7. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson
8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir
9. Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl
10. Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)
Artist: Eric Saade
Jag vet vem/vilka jag har som favorit, men det mina vänner, håller jag allt för mig själv... ;)
1. Bidragets titel: You?re Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin
2. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren
3. Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda
Artist: Andreas Johnson
4. Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij
5. Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback
6. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola
7. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson
8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir
9. Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl
10. Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)
Artist: Eric Saade
Jag vet vem/vilka jag har som favorit, men det mina vänner, håller jag allt för mig själv... ;)
tisdag 2 mars 2010
Dags för ett inlägg igen??!!
Hmmm, inlägg försvinner här, men jag orkar liksom inte bry mig... Har nu iallafall fixat en ny header-bild... :P Jag är ju en naturbegåvning, haha... :P
F.ö. är jag ju, som ni märker, sjukt dålig på att blogga, men det är som det är... Kanske hittar jag inspirationen igen nån dag, kanske inte... Under tiden får ni ha det bäst, och hålla till godo med nya header-bilden... ;)
Ha en fin vecka!!!
F.ö. är jag ju, som ni märker, sjukt dålig på att blogga, men det är som det är... Kanske hittar jag inspirationen igen nån dag, kanske inte... Under tiden får ni ha det bäst, och hålla till godo med nya header-bilden... ;)
Ha en fin vecka!!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)