torsdag 29 april 2010

Veckans TV-Tips

Den här veckan tänker jag INTE missa TV4:s toppenprogram "Humorgalan för varenda unge"!!! Ett perfekt exempel på nåt som förenar nytta med nöje... Programmet sänds i samarbete med UNICEF och är en del i deras kampanj "För varenda unge" som pågått nu under hela april... Detta fantastiska program som blandar humor med allvar... Det uppmanar också dig som tittare att bli världsförälder...
Jag har under en längre tid nu engagerat mig väldigt mycket i välgörenhet, ALL sorts välgörenhet, även om jag omöjligt kan skänka pengar till allt!!! Men som flera av er nog vet, så är jag fadder, dock genom Barnfonden, till en liten flicka i Gambia!!! Och det är ett av de bästa valen jag gjort i hela mitt liv!!! Det är en fantastisk känsla att hjälpa ett litet barn och hela hennes familj, och få höra hur glada de blir över pengarna de får... Jag blir lika glad, och rörd, varje gång jag får en brev från mitt fadderbarn, där hon skriver hur tacksam hon är över att just jag är hennes fadder... Jag slår vad om att den känslan är i närheten av att ha egna barn!!!

Jag hoppas att jag nån gång i livet, lite senare, även kan bli världsförälder... Iallafall är Humorgalan ett fantastiskt program, som jag INTE missar, med alla gripande reportage, som blandas friskt med humorinslag... Programledare är, som tidigare år, David Hellenius och Kristin Kaspersen...

MISSA INTE DET!!! På söndag 2 maj (Linas 20-årsdag, haha... :P) kl. 20.00 i TV4!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar