torsdag 4 november 2010

Tips på bra/snygga hemsidor??!!

Ja, vet inte om jag skrivit så mycket om detta här i bloggen, men kan skriva litegrann nu iallafall... Jag har alltså fått i ”läxa”, eller uppgift, i skolan, att kolla upp snygga hemsidor som jag gillar... Vi ska göra en första sida, en portfolio-sida, och får bestämma helt och hållet själva hur vi vill att den ska se ut, med design och allting... Vissa (de flesta) vet redan, och en del har redan börjat med sina sidor, men jag har inga idéer alls... Jag vet verkligen inte alls hur jag vill ha designen, hur menyn ska se ut, hur själva sidan ska vara uppbyggd, hur många kolumner respektive rader det ska vara... Det enda jag vet är att det INTE ska vara en sån där ”enkel” sida med bara en vanlig meny och sen en frame under eller bredvid menyn... Det ska vara lite mer advanced!!!

Därför behöver jag eran hjälp!!! Vet ni nån snygg/cool hemsida, med snygg design, som ni gillar extra mycket??!! Eller flera går också bra... Jag ska ju självklart inte sno desingen rakt av, men kan ju få lite inpiration om hur sidan kan se ut… Det gör ju också att kanske ta själva meny-delen från en sida, och sen själva ”huvudsidan” från nån annan sida... Eller kanske har du bara nån idé i ditt huvud om hur du skulle vilja att nån hemsida såg ut...??!! Alla tips är JÄTTEVÄLKOMNA, för i min hjärna står det helt stilla!!! Jag fick i uppgift att kolla runt på nätet om jag hittade nån sida jag gillar, och kanske låna lite av designen, men nja, jag vet inte… Så har ni några tips, SNÄLLA kom med dem nu!!!

Och jag LOVAR SJÄLVKLART att jag kommer dela med mig av länken till sidan när den är färdig sen... ;)

Alla tips mottages tacksamt!!!

Tack på förhand!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar