söndag 21 november 2010

Jag är en upptagen kvinna...

Eller ja, men i skolan iallafall, haha... :P

Ja, man kan ju säga att jag har RÄTT så mycket att göra i skolan för tillfället... Jösses!!! Fullt upp hela dagarna!!! Inte så konstigt att man är så TRÖTT när helgen kommer då, haha... :P

Just nu är det väl så att säga liksom "stora" projekt vi håller på med... Det är Portfolio-sidan, som vi har börjat jobba med på allvar nu, och vissa är i princip redan klara med sina... Iallafall har de publicerat dem... Jag jobbar på min, men har inte fått den publicerad än... Men nu i veckan fick jag iallafall fixat med ompekning av domänen (Tack du-vet-vem för hjälpen!!!), så nu ska det väl funka... :P Men jag har bara gjort så att säga "utkast" av min sida ännu, så det är inte så mycket att publicera, haha... :P

Det är väl det som jag personligen har jobbat mest med den här veckan... Men även det andra vi håller på med... Åtminstone försökt...

Ja, vi håller även på med ett arbete om döddsynderna... Vi har fått välja en varsin döddssynd, som vi ska tolka med en bild... Den här bilden ska sen skrivas ut, redovisas för klassen och sen ställas ut i matsalen så alla kan se, haha... :P Och jag kom alldeles ganska precis på att de ska vara klara på måndag, då vi har redovisningen... Fasen också!!! Jag har ju inte gjort min!!! HELVETE!!!

Jaja, får väl sätta mig med den idag eller nåt... Hmmm...

Ja, det var dumt...

Det tredje projektet vi är i full gång med nu är ett videoprojekt... Det är ett grupparbete, så det gör jag ihop med 2 andra... Egentligen 3 andra, men den fjärde i våran grupp är bortrest resten av terminen, så vi får helt enkelt räkna bort honom, haha... :P Där är vi typ den enda gruppen som ännu inte har filmat, men jag antar att vi ska göra det nån gång under nästa vecka... Hoppas det iallafall...

Men ja, annars, som sagt, har jag jobbat mycket med min Portfolio-sida den här veckan som varit, eller ja, utkastet till den... Och så i tisdags, efter att ha suttit i tre timmar och klurat och krånglat och inte alls fått till det, och börjat om säkert 5 gånger, så fick jag ÄNTLIGEN till den!!! ;:D Och jag blev så jäkla GLAD!!! Det var UNDERBART!!! :D ÄNTLIGEN får JAG lyckas med nåt också, ordentligt... Och det blir som jag vill... Och jag blir supernöjd... Fan, vilken underbar känsla... Jag skrev en status-uppdatering om det på Facebook, och haha, snacka om populär status-uppdatering... :P 12 stycken gillade den statusen!!! Det ör NYTT REKORD, BIG TIME!!! Har aldrig ens varit i närheten av att få så många... Mitt medel ligger väl på 3 stycken ungefär, haha... :P

Men KUL att så många gillade den statusen, det gjorde mig ÄNNU gladare, haha... :P Även om mer än hälften inte fattade vad det handlade om... :P Mamma frågade t.o.m där, mrn det är så svårt att förklara... De som var med när det hänbde, och när jag lyckades, de vet vad det handlar om, och ja, det räcker för mig... Är så svårt att förklara... Svårt att återberätta en sån grej dessutom...

Annars har det varit en minst sagt känslosam vecka... Det har varit en väldig berg -och dalbana känslomässigt... Vissa dagar har jag varit superglad, och andra dagar skitledsen... Måndag var en riktgit dålig dag t.ex., och bl.a. onsadg var en skitbra dag!!! Då var jag jätteglad!!! Utom sista Visuell Kommunikations-lektionen, då blev jag lite ledsen på rasten mellan där, så det var inte så kul...

Igår hade jag tänkt följa med mamma, pappa och Linas bästa kompis Moa ner till Lunnevad, eftersom Emma och Lina hade konsert där nere igår... Men jag orkade inte det... Ångrar mig nu, men men... Jag hoppas de hade trevligt... :P

Nej, känner mig inte helt 100 idag, är inte helt kry... Kände det redan i fredags i skolan, och jag förstod nästan att det skulle bli såhär nu i helgen...

Och till min förvåning var det VITT ute när jag kollade ut genom fönstret igår morse!!! ja, det var faktiskt oväntat!!! Jag hade inte härt nåt om snö jag, haha... :P Och snön ligger kvar än idag, woohoo!!!

Men ja ,den snön är väl borta igen om ett par dagar... Bäst att passa på att njuta när den väl ligger här nu... Synd bara att jag inte är på topp just den här helgen då... :/

Jaja, nog om det... Har faktiskt ingen lust att skriva mer idag... Men det blev ju rätt mycket ändå va... ;)

KRAAAAAAAAAAM på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar