måndag 8 november 2010

En extra lovdag idag...

Japp hörrni, är ledig idag också, tänka sig... ;) Ja, vi fick en extra ledig dag idag, eftersom våran lärare skulle vara borta idag... Vi skulle haft en annan lärare också idag, men hans lektion den här veckan är tydligen flyttad till imorrn... Hmmm...

Ja tänk, förra torsdagen satt jag här och skrev, ganska glatt, att jag skulle vara ledig i 11 dagar... :P Nu är vi inne på den 11:e dagen... Hmmm... Helt otroligt, vad fort det gått!!!

Men ja, jag längtar faktiskt tillbaka till skolan lite, det gör jag... Även om det ju alltid är lite skönt med lov... :P

Har redan hunnit med en del idag... Jag var iväg och handlade, var där redan vid 12-tiden, så det var jag och pensionärerna, hahaha... :P Sen strax efter det var jag ute en sväng igen... Tog med mig kameran ut på en fotopromenad... Blev många fost-bilder även idag, men också en del annat... :P Gick en lite längre bit idag, gick en bit in i skogen vid udden den här gången, och vände... Bilderna lär ni nog få se, på nåt sätt, så småningom... ;)

Ska försöka plugga lite idag också... Sista chansen... CSS är verkligen skitkrångligt, när det väl kommer till sånt där, det vi skulle läsa om nu... Och hur mycket jag än läser så går det inte in... :/ Fan också!!! :/ Nej, läsläxa är verkligen inte min grej...

Men ja, alla andra på våran skola fick snällt gå tillbaka till skolan, och bärja sina lektioner igen efter lovet idag... Bara vi som var lediga... :P Har faktiskt tänkt en del på de andra i skolan idag, som får vara där och han undervisning... :P Men hade jag varit i skolan idag, så hade jag slutat om en timme... :P Imorrn vid den här tiden kommer jag ha en timme skoldag kvar... :P

Men ja, jag har haft ett bra lov!!! Jag som inte hade nåt alls inplanerat när lovet började, har hunnit med en hel del... Jag har ju varit både i Karlstad och i Örebro (Örebro 2 gånger t.o.m), shoppat på IKEA och Marieberg i Örebro, samt varit på stan här i Karlskoga två gånger, men andra gången köpte jag väl inget... (Har jag för mig) Jag har varit ute och gått, mer nä jag nånsin kunde jag tror att jag skulle vara t.o.m!!! Jag har varit borta vid östra kyrkogården, det också två gånger (både lördag kväll, då jag cyklade dit med Lina, och sen igen igår kväll, med mamma och pappa, då vi stannade till där på väg hem från Örebro, när vi varit och vinkat av Lina på tåget...), umgåtts massor och snackat skit med Lina, haha... :P Och sen har jag lagt en hel del pussel och kollat massa film med Lina!!! Kollade igenom nästan hela högen med mina osedda DVD-filmer, både de jag köpte på DVD-affären i Byxelkrok (Öland) förra sommaren, och de jag fick i födelsedagspresent nu i somras... Av mina egenköpta hann vi med en av 3 (men en av de filmerna hade jag redan sett själv tidigare), och av födelsedags-DVD:erna hann vi med 4 av 5... Inte dåligt va, haha... :P

Ja, det var ju superkul att Lina hade tid att komma upp hit iallafall, även om inte Emma hade det, haha... :P Emma var i Norge hos en kompis nästan hela lovet, men hon hann även med Eskilstuna, Stockholm och Uppsala...

Men ja, jag och Lina hade jättetrevligt iallafall... ;) TACK så sjukt mycket för den här veckan, syster!!! Det har varit görsköj!!! Vi ses väl här i Karlskoga igen till jul... :P (Om inte innan dess...) Annars ses vi väl nere "hos er", eller Linköping, om nån vecka... Ni skulle väl ha nån konsert nu om jag inte minns fel... Men ja, här i Karlskoga ses vi väl nu först till jul... :P Och då får man hoppas att båda systrarna är med... ;) Men det antar jag ju... ;)

Naa, vet inte vad mer jag ska skriva ärligt talat... Synd jag inte varit mer på blogghumör under det här lovet, när jag för en gångs skull haft tid att skriva...

Nu kommer det väl bli tyst från mig under vardagarna igen, men ni kommer höra ifrån mig på helgerna iallafall, åtminstone ibland på helgerna... :P (Om jag inte är upptagen med nåt även på helgerna... För det händer ju faktiskt...)

Men nej, nu ska jag duyka ner i mina utskrivna papper om CSS och annat sånt där nyttigt... :P

See ya!!! Och ha en underbar vecka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar