söndag 28 november 2010

När första ljuset INTE brinner...

Ja, jag skulle tända första ljuset i mina fina ljusstake vid frukosten imorse... Men det kunde jag glömma... När jag plockade fram tändsticksasken för att ta ut en tändsticka, så upptäckte jag att de var slut... Hmmm... Jaha, så det blev inget tända ljus imorse och all mysstämning försvann... Men jag tänkte att pappa skulle ju komma över senare, och de skulle väl ringa innan, så jag kan väl be dem ta med en tändsticksask till mig då...

Men ja, det blev lite mer komplicerat än så... Idag var inte alls min dag... Jag har suttit hela dagen idag och väntat på att pappa skulle komma hit, eftersom mamma sa igår att han skulle komma idag... Så jag tänkte mig nångång runt 1-2-tiden... Men nej nej, sent sent på eftermiddagen dök han upp, han gick precis härifrån... Och det var efter att JAG hade ringt hem DIT och frågat vad fan pappa aldrig kom!!! Jag var ju måttligt förtjust när pappa väl dök upp... Här har jag suttit hela jävla dagen och bara väntat på att pappa skulle dyka upp... Jag hade fan saker att gör idag!!! Jag veeet, jag sa aldrig det igår när mamma sa att pappa skulle komma idag, men vad fan, när mamma säger sådär brukar det alltid betyda att pappa dyker upp runt 1-2-tiden nån gång... HUR FAN skulle jag kunna veta att det skulle dröja en halv evighet just idag!!!

Nej, jag är fan jävligt pissed på mamma nu!!! (Kalla mig orättvis eller vad fan som helst, men så är det bara!!!)

Bl.a. var jag tvungen att gå och handla idag... Och det hade jag tänkt göra LITE tidigare på dagen... Nu får jag ge mig iväg nu när jag skrivit detta istället... Och ja,det känns ju måttligt motiverande ärligt talat...

Fan, blir så jävla irriterad!!! AAAAAAAAHHHH!!!

Nån julskyltning har det inte heller blivit p.g.a detta... Men brukar inte vara så jättemycket här i stan ändå iofs... Men ändå... Kul att gå på ju... Lite tradtion över det ju...

Men jaja, inget att vara bitter över... Bara att acceptera och gilla läget...

Har varit snöstorm ute nästan hela dagen idag!!! Så på sätt och vis har det varit skönt att bara vara inne... Blåser fortfarande ganska rejält, men det snöar inte så mycket nu iallafall...

Nej, inte min dag idag, så enkelt är det... Men "tröstade mig" iallafall lite med skumtomtar och "Håll huvet kallt" på YouTube strax efter lunchen, hahaha... :-P

Ja, och imorrn är det måndag och skola igen... Hoppas inte den dagen blir lika jobbig mentalt som torsdag och fredag var nu i veckan som var... Det var riktigt jobbigt!!! Hoppas få svar på en del saker jag undrat över under helgen också, och kanske räta ut en del frågetecken... Jobbigt med allt det där som ligger inom mig och grämer mig...

Men nej, nu ska jag ge mig ut i kylkan och snön och handla... :P

Ha en fortsatt fin första advent!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar