fredag 10 december 2010

Nobel-föreläsning i skolan idag...

Haha ja, idag, dagen till ära, var det Nobel-föreläsning i skolan... Eller föreläsningar om man så vill... :-P Det var ju lite roligt... :-P Lite annorlunda föreläsningar också... :-P Det var faktiskt rätt kul, man fick sig ett par goda skratt där, hahaha... :-P

De presenterade helt enkelt alla årets Nobelpristagare, berättade lite om dem och vad de får pris för... Så nu vet jag ALLT om årets Nobelpristagare, hahaha... :-P

Nej då, kanske inte... :-P Men mycket mer än jag hade vetat annars iallafall, för jag brukar helt ärlit inte bry mig så mycket om det där... :-P

Detta var alltså i aulan, egentligen frivilligt, men jag valde att gå dit iallafall... Jag menar, jag var ju ändå i skolan så... :-P Det roligaste var nog de som presenterade Nobelpriset i biologi, han som utvecklat provrörsbefruktningen, väldigt rolig föreläsning, hahaha... :-P

Har det på på TV:n just nu faktiskt, från prisutdelningen alltså... Inte så att jag bryr mig sådär jättemycket, men ändå, lite kul att se... Särskilt nu, när jag fått en presentation av alla pristagarna, så jag känner igen dem på TV:n, hahaha... :-P

Annars var det sista Kommunikations-lektionen idag, första lektions-passet... Tydligen ska vi inte ha honom mer sen... Alltså efter jul... Nästa fredag är det ju julavslutning, så då har vi inga lektioner alls... En rolig lektion var det idag, tycker, men det tycker jag faktiskt alla hans lektioner har varit!!! Var mest jag som pratade idag också, hahaha... :-P Det var väldigt segt och tyst från de andra...

Annars har det inte hänt så mycket i veckan, eller inget speciellt iallafall, inte så mycket som går att berätta om... Det har varit väldigt mycket eget arbete nu i veckan som varit... Många uppgifter vi har på gång, som ska vara klara, och så finns ju alltid Portfolio-sidan, som vi kan jobba med om vi vill... Men vi har iallafall fått lära oss lite nytt... :-P Den här veckan har vi fått lära oss lite mer om hur man gör formulär på hemsidan... Så nu kan jag göra ett eget kontaktformulär... ;-) Eller gästbok, kommentarsfält om ni så vill... :-P Jag tyckte det var superkul, så jag har suttit massor med det i veckan, och pysslat och fixat lite!!! :-P (Ni kommer nog att få se så småningom... ;-))

Sen är det ju onsdagen, som alltid är lite annorlunda... Onsdag den här veckan var jättekul!!! :-D (Men ja, jag gillar ju onsdagarna för det mesta så... :-P) På första lektions-passet, när vi har "Vakna till!", var det dags att byta lärare igen, dock fick våran grupp behålla samma sal som tidigare... Den här veckan pratade vi iallafall om Idrott och Sport, jättekul!!! Kanske inte hennes lilla presentation om idrottens historia först i början, men men... :-P Helt ärligt höll jag på att somna då, hahaha... :-P Men sen, då blev det lite roligare!!! Då fick ju vi snacka en del också... Vi fick berätta om våra erfarenheter av idrott och så... Det var kul!!! :-D Ja, jag gillar faktikst verklgien de där onsdagsmorgnarna!!!

Sen var det ju "Skapande", i mitt fall Sångrupp, och det tycker jag ju alltid är kul!!! Den här gången var det sista chansen, sista repet innan vårat Lucia-uppträdande på måndag... Sista riktiga lektionen med Sånggrupp också egentligen, för nästa onsdag på den tiden är det vernissage, så då ska alla "Skapande"-grupper visa upp vad de lärt sig... Vi ska sjunga en låt, som typ alla i gruppen kunde utom jag, haha... :-P Jag får ingen chans att öva in den heller, så jag får stå och glo ner i pappret med låttexten, som jag ännu inte fått...

Sen efter lunch är det ju dubbla pass med Visuell Kommunikation... Och de lektionerna är ju också superroliga just nu!!! Vi får ju julpyssla massor... Och nu i onsdags fick vi göra såna där julstjärnor, man viker papper och klipper mönster så det blir snygga stjärnor... Eller tårtpapper om man så vill... :-P Sen fick jag även klippa lite pappersdukar... Och så fick jag hjälpa till med att skriva skyltarna som ska stå på boirden sen på middagen, varje klass har ett varsitt bord, och det var alltsåde skyltarna vi fick göra nu... Sen hittade en klasskompis massa ståltråd, som hon först bara lite omotiverat stod och snurrade med, men sen kom hom på vad hon skulle göra, och jäklar, vad hon kom igång då, haha... :-P Hon ville nästan inte gå därifrån när lektionen var slut sen, hahaha... :-P

Ja, det var den här veckan det... Nästa vecka händer det en hel del... Är ju sista veckan i skolan innan jullovet, så det är ju liksom sluttampen på terminen, klart det händer en del då... :-P

På måndag är det ju Lucia, och då ska vi som sagt "lussa" med Sånggruppen, i matsalen... På förmiddagsfikarasten... Tillsammans med fritidsledarna, alltså de som pluggar till Fritidsledare... De kommer att komma in som ett Luciatåg, och vi kommer stå därinne... Sen sjunger vi de tre sånger vi övat in, och så går fritidsledarna ut igen... Tror det lbir jättebra jag!!! :-)

Sen på tisdag är det helt vanlig skoldag, typ enda dagen som är helt vanlig skoldag... Onsdag blir som vanligt på första lektionen, men sen blir det lite annorlunda... Som sagt, andra lektionen är det vernissage, jag skulle tror i aulan, där alla grupper får visa lite vad de gjort och lärt sig under hösten... Nästa termin får man ju välja nån ny Skapande Verksamhet, har ingen aning om vad jag ska välhja... Tyvärr kan man inte välja Sånggrupp till våren, för det kommer inte finnas kvar... :-/ Jaja, får väl fundera vad jag ska välja istället då...

Eftermiddagen blir som vanligt, med Visuell Kommunikation, så då ska vi fixa iordning det sista inför julfesten på torsdag...

Sen på torsdag är det lektioner som vanligt på förmiddagen, men efter lunch är det tydligen förberedelse inför julfesten eller nåt sånt... Fattade inte riktigt... Själva julfesten börjar iallafall klockan 17, och vi slutar 16 i vanliga fall, så det är väl bra att vi fått ledigt på eftermiddagen då.. :-P

Sen är det iallafall julfest, med middag, som ju vi då som sagt fått ansvaret för, och så nån julfest i aulan... Det ska tydligen vara nån sorts julkalender, där de öppnar en lucka, och så har varje klass fått en varsin luckas, där man får gära nåt, vad man vill... Våran klass har fått Lucka 18, oich vi besätmde att vi ska Photoshoppa lite... :-P Vi ska klistra in ett par lärares ansikten på tomtekroppar, tror det kommer bli jättekul, haha... :-P

Sen på fredag är det julavslutning, också det såklart i aulan... Hur länge, och vad som kommer hända, har jag ingen aning om... Det återstår att se helt enkelt... :-P

I helgen väntar städning, städning och åter städning... Har tvättstugan imorgon kväll också, så det blir väl lite tvättning också, haha... :-P

Men nej, det får räcka för idag... Ikväll blir det "Idol", FINAAAAAL, och det ska jag SJÄLVKLART kolla på!!! ;-) kanske röstar jag ett par gånger också, det vet man aldrig... ;-) Jag vet iallafall vem jag kommer hålla en extra tumme på ikväll... ;-)

Ha en underbarfredagskväll och helg vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar