torsdag 30 december 2010

Ett par mellandagar i Uppsala...

Ja, nu har jag inte bloggat på ett par dagar... :-P Ovanligt nu på jullovet!!! :-P Men visst har ni saknat mitt bloggande??!! ;-)

Eller kanske inte... :-P

Men ja, har ju inte varit hemma, har ju varit bortrest och inte haft tid att blogga nåt... Har varit 3 dagar i Uppsala... Eller 1½ dag egentligen, sen tillbringades hela tiden sen vi kom hem igår hemma hos mamma och pappa...

Hade det jättebra i Uppsala!!! :-D Kul att träffa släkten som vanligt... :-) När vi kom i måndags hade morfar precis kommit innanför dörren efter att ha varit på Ebbagården, på "daglig verksamhet"...

Han var otroligt stressad och förvirrad hela kvällen i måndags, hade inte koll på nånting kändes det som... Extremt snurrig...

Men iallafall, vi kom dit i måndags eftermiddag, och när vi kom åt vi först lite smörgås, och sen stack jag och mina systrar ner på stan en sväng... Lina köpte ett par stövlar, eller jag skulle kalla dem boots... :-P Men hon är sjukt nöjd med dem iallafall!!!

Sen hem till morfar igen för lite middag, rester från julbordet, d.v.s prinskorvar, Jansson och lite annat...

Efter maten lyckades mamma få morfar att sätta sig framför TV:n, och Emma och Lina ställde sig i morfars arbetsrum för att öva inför musikframträdandet på Ebbagården dagen efter... Jag satt med mina systrar och yssnade på dem, och fick också skriva repertoarslistan... :-P Kollade samtidigt i lite gamla fotoalbum som morfar har gjort iordning en gång i tiden, och som står i en bokhylla därinne...

Sen kollade vi alla lite på TV, innan jag och Lina skulle börja röra oss mot kusin Sara, där vi två sov denna gång... Men först skulle det fixas en extra madrass, då Sara, logiskt nog, bara hade en hemma hos sig... Mamma hade ringt och pratat med Saras föräldrar, så fick hämta en där... Så Emma följde med i bilen, och vi körde förbi hos Saras föräldrar och hämtade deras extramdrass och åkte sen till Saras lägenhet... Hemma hos Sara fortsatte kvällen, vi satt och hade roligt på YouTube bl.a... :-P

Nästa morgon skulle sara iväg till optikern, så hon gick upp och kom iväg hemifrån lite före oss... Vi skulle träffa mamma och Emma på stan, så vi hade lite tid på oss... Men vi hann iallafall gå en sväng på stan själva, innan vi skulla träffa mamma och Emma... Då blev det bl.a. en tur på Designtorget och Monki... Man blev INTE sugen på att prova nåt inne på Monki direkt, för det var SMOCKAT med folk!!!

Men ja, sen blev det då till slut dags att möta upp mamma och Emma, och även Sara, som hade messat mig och frågat om hon kunde joina också... :-P Då gick vi till Landings Café och satte oss... :-P Alla de andra tog en varsin paj, och jag tog en varm Hawaii-smörgås!!! :-P Som var SUUUPERGOD!!! :-P

Plötsligt blev det bråttom iväg därifrån... Emma och Lina skulle spela på Ebbagården, så de fick lite bråttom dit... Stackars Sara, blev lämnad ensam kvar p åLandings, för att vi fick så bråttom iväg... :-P

Sen började vi sakta bege oss mot morfars lägenhet, samtidigt som vi försökte få tag på Sara...

Vi var hemma hos morfar en stund, innan mamma frågade om vi hade nyckel hem till Sara, och det hade vi ju... :-P Så vi gick hem till Sara istället...

Sen hade vi väl nån timme på oss, innan vi skulle iväg igen... Vi skulle vara hos moster Eva, som bjudit oss på middag, klockan 5... Vi blev lite sena... Men det var vi inte de enda som var, haha... :-P Vi var inte ens sist... För det var mamma...

Lina och Sara skulle iväg på konsert lite senare på kvällen, så de gick efter bara en timme ungefär... De skulle på Salem (al Fakir alltså, haha... :-P Som de båda fullständigt avgudar!!!)... Och även Emma och kusin Elsa (Saras syster btw) hade annat de ville göra den kvällen också, träffa kompisar bl.a, så de stack väl bara en tio minuter-en kvart efter Sara och Lina...

Så då blev jag ensam kvar med mamma, mostrarna och deras män... Vi pratade först lite om morfar, hur det hade gått att lämna honom på Ebbagården, för hans nya tvåveckorsperiod, och sen pratade vi rätt mycket om mormors begravning (som f.ö. är den 21 januari...)... Vi kollade lite på musik-listan och sen lite på vilka blomkransar vi ville ha till begravningen...

Men jag hann även med att få efterrätt, som inte de ungdomar som stack tidigt fick... :-P Hemmagjord glass och skorpor, supergott!!! :-P

Sen vid runt halv 9, gick vi övriga också... Jag och mamma körde hem bilen till Odensgatan (morfars lägenhet) Jag satte mig och kollade på TV istället, haha... :-P Tredje Pirates of the Caribbean-filmen, som jag (tydligen) inte hade sett, och sen Runaway Bride... Hann dock inte se slutet på nån av filmerna, haha... :-P Bytte till Runaway Bride innan den andra filmen var slut, men hann ju inte se färdigt den heller, eftersom vi skulle gå mitt i...

Och sen gick vi bort till mammas kusin Lena, för att hämta Theia, som Emma lämnat där tidigra under dagen... Sen gjorde mamma sällskap med mig hem från Lena, utom sista biten, där jag faktiskt hittade själv... :-P

Väl hemma hos Sara hade de redan kommit hem, och satt och spelade spel och lyssnade på musik när jag kom... Klockan var då strax efter midnatt...

Men det dröjde inte alltför länge sen jag kom hem, innan vi gick och la oss...

Nästa morgon, alltså igår morse, sov vi rätt länge, och sen blev vi upphämtade av mamma och Emma och åkte hemåt mot Karlskoga...

Och kvällen igår spenderades åt allt möjligt... Vi åt julgodis och lekte nån 20 frågor-lkinande lek, som Lina föreslog, och sen spealde vi Europa-spelet... Som Emma vann... :-P Dock jävligt jämt mellan Emma, mamma och pappa... :-P Jag kom sist, hahaha... :-P

Fick sällskap hem till mig, eller fram till övergångsstället vid E18 iallafall, av mamma, Emma och Theia, och var väl hemma, inne, hos mig, vid 5 i tolv ungefär...

Ja, ett par härliga dagar har jag haft iallafall!!!

Och idag sov jag skitlänge... Hmmm... Gillar ärligt talat inte att sova så länge, men men... Måste iväg och handla idag också, får väl göra det när jag skrivit det här då... Och sen ska jag hem till mamma och pappa, tänkte försöka kolla färdigt på Mysteriet på Greveholm--DVD:n med Lina, bara 5 avsnitt kvar nu...

Och imorrn är det nyårsafton, craaaazy!!! Jag ska, som vanligt, bara fira med mamma och pappa, hemma hos dem, med trerätters och typ TV-tittande... Emma jobbar imorrn hon, så jag vet inte hur mycket hon kommer vara hemma... :-P Lina skulle dock fira med en kompis...

Men nej, nu är det på tiden att jag slutar... Handla var det... :-P

Ha en underbar torsdag!!! Årets näst sista dag...

Kraaaam på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar