fredag 3 december 2010

Mycket sjukdom i klassen under veckan...

Haha ja, det kan man ju lugnt säga... :P Många sjuka har det varit, och även en del andra frånvarande, p.g.a en del annat... Många bortfall helt enkelt...

Igår, torsdag, var vi 8 stycken (av totalt 17) på de två första lektionerna, och 5 stycken på den sista... Haha... Det var ju lite roligt faktiskt... Kändes lite småkomiskt när vi satt bara 5 stycken därinne, hahaha... :-P Men desto mysigare... ;) Och trevlig hade vi... Jag tror de tre som inte dök upp där, men som varit med tidigare under dagen, bara hade glömt bort att den lektionen var... Vi har den efter en ganska lång håltimme...

Men JAG har varit i skolan VARJE dag den här veckan... :P Som vanligt, haha... :P En klasskompis kom fram till det, när vi pratade lite om det hon och jag igår på sista lektionen, att jag har ju faktiskt varit i skolan VARJE DAG sen vi började... Utom en, det var en fredag ganska tidigt på terminen, men då hade jag tagit ledigt för jag skulle ner till Öland med mamma och pappa... Snacka om hög närvaro på mig då, haha... :-P Men ja, jag blir ju typ aldrig sjuk, jag har inga barn så jag behöver vabba ibland, och jag skulle ALDRIG få för mig att skolka... (För tror mig, det förekommer i min klass, mer än man kanske tror... Och då är vi liksom vuxna människor!!! (Tror man åtminstone...) Hmmm...)

Har haft fullt upp hela veckan iallafall... Många projekt på gång nu... Det har bl.a. varit ett arbete vi har gjort om de sju dödssynderna, som blev klart och redovisades den höär veckan... Jag blev klar sist av alla, jag "lämnade in" min bild/dödssynd typ en minut i 4 (vi slutar 4) i tisdags, som var absolut sista dagen!!! Egentligen skulle vi varit klara redan förra veckan med det arbetet (vilket typ alla utom jag var), men då det strulat med utskrifterna, så fick vi faktikst ett par extra dagar på oss... Passade mig perfekt ju, hihi... ;) Men det var ju skitsvårt ju... Jag gjorde om mitt säkert 5 gånger!!! Dock, precis som min lärare sa, var det lite synd att jag blev klar med mitt så sent, precis i sista minuten, för då hann jag inte kolla innan hur det blev när man skrev ut det, så jag hade möjlighet att justera det... Och det hade jag behövt... Motivet syns knappt på håll, bara själva bilden... Skittråkigt... Blev inte helnöjd heller, men men...

I onsdags redovisades alla dödssynder, och vi ställde ut de i matsalen, så nu kan alla se, haha... :P Skitfina bilder allihopa, så himla bra tolkningar, och fantasifulla, av alla... Bara min som var väldigt uppenbar, haha... :P

Sen håller vi på en del med ett videoprojekt också... Vet inte om jag berättade det förra veckan, men förra fredagen, efter lunch, var våran grupp ute och filmade, som sista grupp, och i måndags, på video-lektionen, satt jag och klippte ihop min film... Den blev skitbra, haha... :-P De ska vi vara klara med på måndag... ;)

Annars har det varit rätt många föreläsningar den här veckan... Vi har börjat med en ny del kan man väl säga... Det har vairt mycket snack om design och färgkombinationer på hemsidor... Vi har fått granska en del, och funderat lite över varför man väljer de färger man gör... Om det finns nån koppling... Väldigt intressant!!! Vi har också fått prova att designa en startsida utifrån ett färgschema på en hemsida vi fått kika på och blivit medlemmar på, där de hjälper en att matcha rätt färger med varann, i vårat fall då utifrån ett foto man valt... Svårt att förklara men... Kul var det, och väldigt intressant!!!

Grafisk design är också nåt vi kikat mycket på den senaste tiden... Där granskar vi också sidor...

Annars är det ju mycket med portfolio-sidan nu, den jobbar de flesta med så fort tiden räcker till det... ;) Jag jobbar på min, men kan dock inte säga när den kommer att pubilceras... :P

I onsdags, som ju är en lite annorlunda, som väl alla vet vid det här laget, fick jag sjunga julsånger på Sånggruppen, LOVE IT!!! Nu är det bara ett övnings-tillfälle kvar innan det är "The D Day"... Vi ska ju uppträda på Lucia, så nu gäller det snart att låtarna sitter hyffsat... ;) Det uppträdandet blir lite som en avslutning på Sånggruppen, sen efter jul får man ju välja nån annan "Skapande"... Kommer sakna Sånggruppen jag... :/

Sen på eftermiddagen, efter att vi redovisat dödssynderna, fick vi julpyssla, fortsättning från förra veckan... ;) men den här gången fick vi prova att trycka på ett annat, lite enkalre sätt, som också gick lite fortare... Men KUL var det iallafall, och jag hade kunnat sitta hela dagen med det där, haha... :P Det tyckte en annan klasskompis också, haha... :P Vi hade väkdigt roligt... :P

KALLT har det varit också, runt 20 minusgrader, men idag var det mildare... Runt 8-9 minusgrader har det varit idag... Och snöat mer eller mindre i princip hela dagen...

Den här helgen kommer det hända massor!!! Den kommer säkerligen gå fort... Mina systrar kommer hit, de kommer hem till mamma och pappa vid 7-tiden ikväll tror jag... Så nu ska jag ha massa skoj med de hela helgen... :P Jag vet att vi kommer julbaka iallafall, det ska bli myyyysigt!!! :) Har inte gjort det ännu i år... Jag har inte ätit några lussekatter än i år!!! Det kom jag och en klasskompis fram till idag... Det är ju nästan skandal!!! Men blev ju inte av med nåt julbak förra helgen... Så det blir det nu... ;) Och sen trodde mamma att det skulle bli nån eller flera julmarknader också, Emma hade pratat om att hon ville gå på det bl.a... :P

Men nej, nu får det räcka för idag...

Ha en underbar andra adventshelg alla underbara!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar