fredag 22 oktober 2010

Internationell Temadag på skolan...

Ja, idag har det varit en lite annorlunda dag i skolan... Men jäkligt KUL dock!!! :-D Det var jätteroligt!!! :D

Idag var det Internationell Temadag på skolan... Det är nåt de brukar ha varje år, så det är en tradition... ;) Det är alla de som går allmän linje som liksom står för det... De har haft Internationell Temavecka hela veckan, där de har jobbat med detta... Och så idag fick de liksom "redovisa" det de har jobbat med...

Jag har ju också uppträtt med min Sånggrupp idag!!! ;) Det gick jättebra!!! :D

Det började inne i aulan... Först kom de som man väl kan kalla för dagens "värdar", eller iallafall konferencierer... De presenterade den första punkten poå programmet, och det var VIII!!! :D Oooh!!! :P

Som sagt, det gick jättebra, vi gjorde dundersuccé!!! :D Och vi kuppade lite på slutet där också, hahaha, och det verkade gå hem... :P Vi körde ju bara en låt den här gången, men det är ju vad vi hunnit med att öva in... ;) Men som sagt, vi gjorde succé ändå!!! :P

Sen presenterades alla världsdelar en efter en, på lite olika sätt... Det var bildspel och allt möjligt annat... Vi fick se både afrikansk, australiensisk och asiatisk dans, det var jättebra!!! :D

Efter ca 1½ timme i aulan var det lite mingel och "häng" nere i cafeterian, där det stod monters med lite information om varje världsdel och varje världsdel hade också ett varistt bord med mat från respektive världsdel... Jag smakade inte så mycket tyvärr, det var såna köer överallt, och så var det mycket folk, så det var lite allmänt kaos, och jag blev lite förvirrad... :/

Men det blev en del underhållning även där nere, och det kollade jag på, det var kul!!! :D

De hade även fixat med en tipspromenad, med frågor om länderna i världen, rätt svåra frågor f.ö., som jag gick runt och gjorde med två klasskompisar... :P

Vid 12 var allt slut, och det var jag med, hahaha... :P Men tyvärr missade jag bussen hem kvart över 12, och eftersom de bara går en gång i timmen vid den tiden, så fick jag sitta och hänga på skolan i en timme... :/

Sen jag kom hem har jag varit och handlat, och (dessvärre) sovit en del, jag var verkligen extremt trött när jag kom hem!!! (Men hmmm ja, kom ju i säng aningens sent i natt då...)

Imorgon ska jag jag upp till Stockholm över dagen, ihop med mamma, och kolla på pappa som ska spela... Även Emma kommer komma upp... Vi åker tiiiiidigt (07.40) och kommer hem seeeent (22.20) så jag lär INTE skriva nåt imorgon!!! Kommer antagligen inte sitta vid datorn alls imorgon!!!

Så då vet ni det... ;) Imorgon blir det tyst från mig... :P

Hoppas ni alla får en underbar helg!!! Och ja, vi hörs på söndag igen!!! ;)

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM på er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar