fredag 1 oktober 2010

Idag blev en lite... konstig... dag

Haha ja, det kan man ju lugnt säga... :P Jag gick upp som vanligt vid 7 och åkte bort till skolan... Inte en käft var där, vilket var rätt väntat iofs, men ändå... :P

Lärarna hade studeidag idag, men vi elever hade blivit ombedda att komma till skolan ändå, och jobba med vårat visprojekt som vi har börjat med, det är vi Webbare och Musik- och Ljuddesignarna som jobbar tillsammans med det... Men ingen ville komma idag så ja, det blev lite si och så med det. haha... :P

Dock kändes det inte som jag åkte bort dit förgäves, eftersom jag hade vissa akr att hämta, som jag glömde igår...

Gick in en sväng på Pressbyrån på lasarettet innan jag satte mig och väntade på bussen hem...

Dock kom jag inte längre än till busstation... Den bussen körde visst inte längre... Piss då!!! Så då blev jag kvar en dryg halvtimme på stan och det var ju trevligt, INTE!!!

Dock träffade jag en klasskompis vid bussationen, han skulle in till Örebro och sen vidare hem till Idre, så vi satt och snackade en stund... :P

Ja, under denna tid, och trots att jag inte var i klassrummet, hann jag träffa två klasskompisar... Först träffade jag den tjejen som jag berättat om tidigare, som ni kanske minns, när jag satt och väntade på bussen vid lasarettet... Hon var ute och fotade till visprojektet (det vi håller på med nu alltså, tillsammans med Musikarna...) och var på väg till affären när jag träffade henne... ;) Jättesöt tjej f.ö.!!!

Ja, så trots att jag bara var i skolan och vände, så var jag ändå hemifrån i 3 timmar...

Hmmm ja, det blev en väldigt konstig dag...

Sen jag kom hem har jag inte gjort mycket alls... Blivit en hel del Facebook, som ni säkert märkt, haha... :P men jagh ar också kollat en del på TVoch fatikst sovit lite också...

Hade tänkt gå ut och fota lite till visprojektet jag med, men det soliga och FINA vädret FÖRSVANN ju, så nu är det ju mulet och trist ute, så jag tappade lusten... :( Jaja, jag har ju helgen på mig iallafall... :P

Dessutom har jag lite ont i mitt redan ansträngda ben efter min lilla promenad mellan skolan och lasarettet (vilket INTE är nån speciellt lång bit), så jag orkade ändå inte gå ut...

Idag kommer mina kära kära systrar hit, och ska vara här över helgen!!! Det blir niiiiice!!! :D Träffade de ju förra veckan jag, men den här helgen blir det ju här i Karlskoga... ;) Dessutom har ju mamma och pappa inte träffat de på typ en månad...

Och de har inte varit hemma i Karlskoga sen skolan började... Lina konstaterade det förra helgen, att hon inte varit hemma i Karlskoga sen den dagen vi åkte ner till Öland, d.v.s mitten på augusti... Absolut på tiden då, haha... :P

Så ja, det blir mysigt... Ikväll blir det tacos för oss allihopa hemma hos mamma och pappa, och sen tänker iallafall jag kolla på Idol... Det är ju idag allting avgörs, vilka ska få tävla i fredagsfinalerna i höst!!! (Jag håller förstås en extra liten tumme för vårat "hemmahopp", söta Freja, från Örebro (close enough), och så störtsköna Geir från Grankulla, som inte alls är långt ifrån den byn där vi har våran stuga på Öland... :P (Om det nu är det Grankulla, det har ännu inte framgått...) Men JA jag har andra favoriter OCKSÅ!!! ;) Som alltid, haha... :P)

Ha en underbar helg alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar