lördag 9 oktober 2010

I rymden finns inga känslor

Ja, som jag väl redan berättat tror jag, så var jag på bio med mamma i tisdagsk väll... Vi hade en liten "mor-dotter-kväll", vilket var supertrevligt!!! ;-) Sådär på blanka vardagskvällen... :-P

Vi var nästan ensamma i salongen, det var vi två, två tjejer till framför oss, och så ett gäng på 4-5 tjejer tror jag, som satt på raden ovanför oss...

Filmen vi såg var "I rymden finns inga känslor":


Ja, så ska jag försöka mig på att berätta lite vad det handlar om, utan att avslöja för mycket... Och det är ju jag SÅ bra på ... (INTE!!! Hahaha... :P)

Filmen handlar om Simon, som har Asperger, och hans bror Sam... Simon har flyttat ihop med sin flickvän, och det gillar inte Simon, som fortfarande bor kvar hos sina föräldrar... Så Simon flyttar hem till Sam, och hans flickvän, men det gillar inte flickvännen, som har svårt att acceptera Simons handikapp... Simon gör allt för att försöka fixa en ny tjej åt Sam, en tjej som gillar Simon... En dag stöter han ihop med Jennifer och då börjar det hända grejer...

Ja, vad tyckte jag då??!! Jag tyckte mycket!!! En SÅ SJUKT FIN film!!! Helt ärligt, det är fan en av de finaste filmerna jag sett i hela mitt liv!!! Så härlig och helt underbar!!! JAG ÄLSKAR DEN!!! En riktig "må-bra-film"... Och jag blev så himla berörd, kom på mig själv med att jag satt och bölade under vissa delar av filmen, hahaha... :P Tyckte det var så himla fint!!! Liiite tråkigt att den slutade där den slutade, men men... :P Då kan man ju få tolka fritt hur det gick sen, och det kan ju vara bra på ett sätt... :P

Galet bra skådelspelare också, hoppas få se mer av de i framtiden...

Vissa i salongen visste UPPENBARLIGEN inte vad Asperger innebär, så de hade ju roligt åt vissa situationer i filmen som ja, kanske inte var SÅ roliga egentligen!!!

Kan skriva hur mycket som helst om den här filmen, men jag besparar er det... Har ändå inte så mycket tid just nu, eftersom jag ska iväg strax...

Men ett btyg ska den ju få, och mitt betyg på den här filmen blir:

:D :D :D :D :) (4½) (Nära på högsta betyg alltså... :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar