tisdag 29 juni 2010

Tankar om fotbolls-VM

Haha ja, nu kanske nån tror att jag ska skriva nåt proffsigt om årets VM, och resultaten hittills, men nej, jag är inte rätt person att göra det, haha... :P Tänkte bara skriva lite om mina tankar i allmänt om just fotbolls-VM...

Jag är inte direkt superintresserad av fotbolls-VM, men jag är inte helt ointresserad heller... Jag kan titta på nån match nån gång ibland, men det blir oftast ganska halvhjärtat, för jag tappar liksom tålamodet när de inte gjort mål på en halvtimme, haha... :P

Sen är detm ycket svårare tycker jag, när man inte hejar på nån... Då är det sktisvårt att försöka vara intresserad, och försöka koncentrera sig på matchen...

Nej, fotbolls-VM är inte min grej egentligen, men visst KAN det vara underhållande att titta på!!! Dock tröttnar jag oftast efter en 10 minuter, de springer ju mest frma och tillbaka, och det händer allt som oftast ingenting...

Igår kollade jag lite när Chile-Brasilien spelade, men gav upp när Brasilien gjort 2-0, insåg att Chile inte längre hade nån chans!!! Även om man hoppades... Vi hejade ju såklart på Chile här vi, vi har ju kopplingar dit, och Lina har ju massa vänner därnere t.o.m... ;) Men mot brassarna gick det inte, där fick de stackars chilenarna se sig besegrade...

Så nu hejar jag på Ghana, men det är inte säkert att jag kommer se nästa match de soelar... :P Det är ganska slumpartat det där med vilka matcher jag ser... Men lyckas jag pricka in Ghana-matchen så skulle ju det vara jättekul!!! ;) Antar att vi är på Öland då i vilket fall... :P

Så därmed tänker jag inte heller köra nån tippning, vem jag tror vinner, vi får väl se... Frågan är om jag ens kommer se finalen... Det vet man aldrig... Dock är finalen det jag oftast sett när det varit fotbolls-VM (och även EM)...

1 kommentar:

  1. Ghana spelar mot Uruguay på fredag kl 16! Det vore kul om de vann, ett afrikanskt lag har aldrig gått till semifinal förut.

    Jag kan hålla med dig om att fotboll är tråkigt när det inte händer så mycket, det är därför jag ser till att kolla tillsammans med någon annan. Oftast har det blivit pappa...

    SvaraRadera