lördag 5 juni 2010

Precis utanför...

Hmmm ja, igår upptäckte jag nåt... Jag satt och kollade runt lite på nätet... Och av nån anledning fick jag för mig att jag ville gå in och läsa om Eurovision Song Contest igen...

Och där upptäckte jag det... Att Sverige och Anna Bergendahl hamnade PRECIS utanför finalfältet!!! Vi fick ju veta för en vecka sen, idrekt efter att finalen avgjorts, vilken plats Sverige fick i sin semifinal... Och uppenbarligen var det den bästa placeringen av ALLA som inte tog sig till final... Och ja, som den perosn jag är, tycker jag att detta känns ÄNNU surare än innan... :( Dessutom var hon ganska överlägsen mot de andra också... Hmmm...

Men jaja, skit samma... Så är det iallafall... Här är alla övriga länders placeringer, de som inte lyckades ta sig till final:

26. Sverige (62)
27. Finland (49)
28. Malta (45)
29. Polen (44)
29. Litauen (44)
31. Estland (39)
32. Makedonien (37)
33. Kroatien (33)
34. Nederländerna (29)
35. Slovakien (24)
36. Bulgarien (19)
37. Lettland (11)
38. Slovenien (6)
39. Schweiz (2)


(Källa: Wikipedia)

Som ni ser, överlägset!!! (Jämfört med hur jämt det var mellan alla länder där bakom iallafall... Vi hade närmare i poäng upp till finalen än till den närmaste bakom oss som inte gick dit...)
Haha, stackars Schweiz!!! :P ;)

Cypern, som var det 25:e och sista landet att gå till final, fick f.ö. 67 poäng i semifinalen... Där ser man hur nära och snopet det kan vara ibland... Även Irland, som gick vidare från samma semifinal, fick 67 poäng...

Och 3 länder som gick vidare från semifinal 1 fick t.o.m SÄMRE poäng än Sverige men ja, de var som sagt inte i samma semifinal... Snopet som faen... (Moldavien 52 p samt Bosnien-Hercegovina och Vitryssland båda 59 p) Och där ser man hur det kan bli... Och hur oturligt det kan bli när man lottas i "fel" semifinal...

Jaja, så är det... Vi kan väl iallafall trösta oss med att vi faktiskt egentligen fick fler poäng, och därmed var BÄTTRE, än några av de länder som faktiskt gick till final...

---

F.ö. sitter jag och halvt tittar på Stockholm Marathon på TV nu, jösses att springa i denna ävrmen, puuuuh... Men jag beundrar dem, verkligen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar