Japp, ikväll är det ju då dags!!! ;) Det är ju IKVÄLL det gäller!!! ;) Då hejar vi på Sverige och Anna Bergendahl och hoppas på att hon tar sig till final!!! :D Motståndet är väldigt tufft, dessvärre, men jag har faktiskt ändå en bra känsla, och tror faktiskt hon går vidare… ;) HEJA HEJA!!! HEJA SVERIGE och HEJA ANNA!!! :D
Och JA, jag gillar faktiskt Anna, har jag gjort ända sen jag såg henne första gången i Idol... Även om ingen annan verkar göra det... Vilket egentlgien är väldigt konstigt, eftersom hon fick klart flest tittarröster av alla i Mello-finalen!!!
Men men, så kan det vara... JAG gillar dig iallafall Anna, och jag känner som sagt på mig att du kommer FIXA DETTA!!! ;)
GRATTIS pappsen på 59-årsdagen idag!!! :D Ett år kvar till 60, haha... :P
Var inte med imorse och sjöng för pappa, eftersom de jobbar som vanligt idag, så fick de upp halv 7 för att sjunga för pappa, så jag behövde faktiskt inte komma så tidigt för att vara med och sjunga direkt på morgonen, haha... Tack, det var verkligen generöst... ;)
Men ska dit ikväll och äta tårta, haha... :P
Lina ska spela upp med sin lärare ikväll också, alltså oboe... ;) Så jag ska gå iväg och lyssna på henne först, men sen blir det väl hem till päronen för att fira pappa lite och äta tårta... :P
Det soliga vädret är borta återigen nu, idag är det mulet, grått och KALLT, jättetrist väder ute!!! :( Har inte alls nån lust att gå ut, men men...
I övrigt finns nog inte så mycket att berätta om den här dagen... :P Jo men just det, IKVÄLL är det ju dags, den första semifinalen i Eurovision Song Contest!!! :D Jag kommer INTE missa det iallafall, haha... :P (Dock är det ju inte denna semifinal Sverige tävlar i, om nån skulle undra... :P)
Har nu fått besked från Valla och Karlskoga Folkhögskolor!!! Och ja, jag kom in!!! :D Kom in på båda de kurserna jag sökt där på respektive skola!!! Woohoo!!! :D
Det som är bra att jag faktikst kan tascka ja till båda om jag vill, eftersom den ena är på distans... ;)
Woohoo!!! :D
Och det är ju inte slut där heller, är ju fortfarande några folkhögskolor jag inte fått besked från ännu... Väntar med spänning!!! ;)
Japp, hösten är räddad!!! :D Och nästa vår också då men, haha... :P
Hmmm, la in en ny spellista här nu, kände för att förnya det lite, men av nån anledning går den inte att spela... Bläää!!! :/ Orkar inte kolla mer på det nu, så det får vara så så länge...
Förresten, GRATTIS kusin Sara på 22-årsdagen idag!!! :D Hoppas din dag varit supernice!!! ;)
Kände för att slänga upp denna, så här får ni, en liten video från valborg:
Och nej, jag tar inga garantier vad gäller kvalitén, ta det för vad det är!!! Det är ingen videokamera, utan en helt vanlig sketen fotokamera... Håll till godo och enjoy!!! ;)
Jadå, är hemma igen från Öland nu... ;) Kom hem i söndags kväll, men har inte orkat blogga sen jag kom hem bara...
Vi hade det skitbra på Öland, men vädret var verkligen inte på våran sida!!! Snacka om att ha otur med vädret, haha... :P Vi hade inte sol en enda dag!!! Det var dimma 3 av 4 dagar, och resten av tiden regnade det!!!
På torsdagen regnade det hela dagen, så vi satt "instängda" i stugan hela dagen, jag och Lina la massa pussel, haha... :P
Fredag hade vi besök av några bekanta från Karlskoga, som hade tagit en lång-weekend på Öland, och bodde på Hornsjöns Pensionat... Vi visade runt dem på norra Öland, och några av sevärdheterna... Vädret var verkligen USELT, det var tät dimma så man såg knappt 5 meter framåt... Vi skulle visa dem Blå Jungfrun, men den fick de aldrig se bakom dimman, haha... :P Efter en tur runt på norra delen av ön bjld vi dem på grillat hemma i stugan... ;) Hade en trevlig kväll... :D
Lördag var det marknad i Sandvik, traditionsenligt... ;) Och mamma tittade såklart, traditionsenligt, på Linedance-uppvisningen, haha... :P Även där träffade vi våra kära vänner från Karlskoga, då vi hade tipsat de om att äta kroppkakor, som de ville prova på, i kvarnen... Så vi följde med dem in i kvarnen, och fikade när de åt kroppkakor... Mamma och pappa smakade Lufsa, haha... :P Sen blev det lite shopping på marknaden, mamma köpte en matta och en rulle soppåsar, och så köpte mamma och jag Ölands-ostar... :P Och inte nog med det, jag bjöd Lina på klubba, som den otroligt snälla systern jag är!!! :P Vad gör man inte... ;) Blev så sugen själv, haha, men kändes dumt att bara köpa till mig själv, haha... :P
Myste till det lite på kvällen, och kollade på TV... :)
Dimman fortsatte på söndagen, men då gjorde vi inte så mycket iallafall, haha... Blev mest att vi städade och packade, och åkte sen vid 13-tiden...
Men ja, trots lite otur med vädret, så hade vi det supermysigt!!! :D TACK mamma, pappa och Lina för en härlig Kristi Himmelsfärdshelg på Öland!!! :D
Blev en lite nostalgisk helg för mig och Lina också, då vi lyssnade mycket på mina gamla skivor... Hade med mig alla gamla skivor jag köpt eller fått genom åren, så allt från de gamla barndomsidolerna från 1997 till den nyaste musiken 2009 genomlyssnades... ;) Tror faktikst vi hann med minst en skiva från varje år... ;) Blev ju några skivor i bilen på väg dit och hem också så... :P
Den här låten var en låt som återkom på flera skivor, och som jag och Lina sjöng glatt och högljutt med i varje gång, haha... :P Det roliga var ju att vi hade sjungit på denna låt bara ett par dagar innan vi hörde den på skivorna den här helgen, haha:
Jag vet inte men, just nu känns det som att alla människor runtomkring mig, i den närmaste omgivningen, bara drar sig undan... Ja, förutom päronen och Linas då... Vad fan ska man anstränga sig för när man inte får nåt för det nädå??!!
Jag undrar verkligen vad fan som krävs för att få lite UPPMÄRKSAMHET här!!! Är så trött på att folk verkar se mig som en liten fågelskit, som ingen bryr sig om...
Men men, folk tröttnar väl på mig, men vågar inte säga det till mig, that's it!!!
F.ö. såg jag den personen jag skrev om i bloggen häromdagen, när jag var på stan med Lina igår... Det var ingen trevlig känsla, och jag försökte undvika att möta hennes blick... Antar att hon såg mig, men orkar inte ens försöka bry mig om att fundera över vad hon tänkte... Hon gick där med sin lilla dotter, och pojkvännen var väl också med... Jag fick en obehaglig känsla i magen, trots att jag delvis lämnat det där bakom mig nu... Det var liksom precis när man hade släppt det, så blev man påmind, bara för att hon dök upp där helt plötsligt igen... Skulle komma tillbaka in i mitt liv igen...
Varför bryr jag mig ens så mycket??!! Är ju en sån skitgrej, men jag kan uppenbarligen inte släppa det så lätt...
Var förresten marknad på stan igår, men jag och Lina hittade ingenting, haha... :P Som vanligt då, haha... :P Fast vi träffade Tom som Lina pratade lite med, som vi inte pratat med på ett halvår... Lina tog också sin "Systemet-oskuld", haha... :P Och jag fick följa med som moraliskt stöd... ;)
Idag skiner solen, det är ju alltid nåt iallafall!!! ;)
Men nu ska jag inte uppehålla er med mitt gnäll mer... Jag ska gå ut och försöka skaffa mig ett liv...
Vad sjutton, skrev ett inlägg igår, men det verkar vara borta??!! Vad faaaaan??!! Gaaaah!!! Men jaja, skrev det i ren frustration, så det kanske var lika bra att det försvann, haha... :P
Är verkligen helt sjukt trött, så jag orkar inte skriva om allt, men en del får det bli... ;)
Har varit både upp och ner den här helgen... Valborg var såklart POSITIVT, likaså Linas födelsedag... ;) Medan lördagen var bara skit, känns det som, en dag jag egentligen bara vill glömma...
Men kan inte... :(
En del människor förstår jag mig bara inte på!!! Vad fan ska man skaffa sig "vänner" för, om man ändå bara blir sviken hela tiden??!! Jag undrar vad fan jag har gjort denna människa, som fick henne att göra detta mot mig!!! Vi har inte pratat ansikte mot ansikte på säkert 7-8 år, och så helt plötsligt dyker hon upp i mitt liv igen... För att sen helt plötsligt, utan förvarning, bara försvinna!!! Och jag upptäcker det och blir skitledsen!!! :'(
Varför bryr jag mig ens så mycket, när det är en människa jag inte har träffat sen jag gick på högstadiet... Jo jag vet, för att jag är en känslig människa, har alltid varit, och såna här händelser får mig alltid att fundera över vad jag har gjort för fel... Även när det är nån som jag inte ens står speciellt nära... Och såklart de jag står väldigt nära, för tro mig, det har också hänt!!!
Och ja, jag fick ett råd av min dear kusin Sara, att lägga det bakom mig och tänka framåt!!! Men tro mig, jag har skitsvårt för sånt!!! Men ja, jag har verkligen försökt, tack vare min kusin!!! Hon lovade att försöka göra detsamma, om jag försökte... Och just därför känns det extra pissigt när jag inte lyckas... :/ Men ibland sätter sig en liten mini-Sara på min axel och säger åt mig på skarpen, och då känns det som att jag skärper till mig!!! För ett ögonblick åtminstone...
Men ja, det är väl helt enkelt så... Vissa människor är helt enkelt inte värda min vänskap... Om jag får säga det så!!! Tråkigt bara dock, att det skulle sluta på detta viset med detta... Inte för att jag tror att detta helt och hållet är slutet så, men i "denna del" tror jag tyvärr det... Svårt att laga det här som redan är trasigt... :/
Jag vill iallafall hursomhelst tacka min kusin litegrann för att hon fick mig att inse att det är ingen idé att gräva ner sig i en sån här grej, som egentligen är en skitsak, men för mig ett världsproblem!!! Jag är ju känslig, jag sa ju det... Men nu gör jag iallafall mitt bästa för att inte tänka på detta längre... Du fick mig att försöka!!! TACK!!!