tisdag 4 maj 2010

Både positiv OCH negativ helg

Vad sjutton, skrev ett inlägg igår, men det verkar vara borta??!! Vad faaaaan??!! Gaaaah!!! Men jaja, skrev det i ren frustration, så det kanske var lika bra att det försvann, haha... :P

Är verkligen helt sjukt trött, så jag orkar inte skriva om allt, men en del får det bli... ;)

Har varit både upp och ner den här helgen... Valborg var såklart POSITIVT, likaså Linas födelsedag... ;) Medan lördagen var bara skit, känns det som, en dag jag egentligen bara vill glömma...

Men kan inte... :(

En del människor förstår jag mig bara inte på!!! Vad fan ska man skaffa sig "vänner" för, om man ändå bara blir sviken hela tiden??!! Jag undrar vad fan jag har gjort denna människa, som fick henne att göra detta mot mig!!! Vi har inte pratat ansikte mot ansikte på säkert 7-8 år, och så helt plötsligt dyker hon upp i mitt liv igen... För att sen helt plötsligt, utan förvarning, bara försvinna!!! Och jag upptäcker det och blir skitledsen!!! :'(

Varför bryr jag mig ens så mycket, när det är en människa jag inte har träffat sen jag gick på högstadiet... Jo jag vet, för att jag är en känslig människa, har alltid varit, och såna här händelser får mig alltid att fundera över vad jag har gjort för fel... Även när det är nån som jag inte ens står speciellt nära... Och såklart de jag står väldigt nära, för tro mig, det har också hänt!!!

Och ja, jag fick ett råd av min dear kusin Sara, att lägga det bakom mig och tänka framåt!!! Men tro mig, jag har skitsvårt för sånt!!! Men ja, jag har verkligen försökt, tack vare min kusin!!! Hon lovade att försöka göra detsamma, om jag försökte... Och just därför känns det extra pissigt när jag inte lyckas... :/ Men ibland sätter sig en liten mini-Sara på min axel och säger åt mig på skarpen, och då känns det som att jag skärper till mig!!! För ett ögonblick åtminstone...

Men ja, det är väl helt enkelt så... Vissa människor är helt enkelt inte värda min vänskap... Om jag får säga det så!!! Tråkigt bara dock, att det skulle sluta på detta viset med detta... Inte för att jag tror att detta helt och hållet är slutet så, men i "denna del" tror jag tyvärr det... Svårt att laga det här som redan är trasigt... :/

Jag vill iallafall hursomhelst tacka min kusin litegrann för att hon fick mig att inse att det är ingen idé att gräva ner sig i en sån här grej, som egentligen är en skitsak, men för mig ett världsproblem!!! Jag är ju känslig, jag sa ju det... Men nu gör jag iallafall mitt bästa för att inte tänka på detta längre... Du fick mig att försöka!!! TACK!!!
Veckans låt: Sarah McLachlan - Angel

1 kommentar:

  1. Åh Hanna, livet är tufft ibland. Men det låter onekligen som att hon inte är värd din vänskap. Good riddance säger jag då.

    Hoppas bara att mini-jag inte är för hård mot dig, man har faktiskt rätt att vara ledsen och arg också ibland!

    Vi får fortsätta försöka helt enkelt du och jag. Avslutar med universums största kliché: tiden läker alla sår, även om det kan kännas hopplöst!

    SvaraRadera