tisdag 20 juli 2010

När jag var hos tandläkaren i Löttorp...

Haha ja, inte varje år man blir tvungen att gå till tandläkaren på semestern, haha... :P

Ja, och så tandläkarbersöket, kan tänka mig ni är nyfikna på det, haha... :P Ja, haha, vissa är klantiga... (Alltså jag... ;)) När vi var på Solliden, jag och Lina, så gick vi på Kaffetorpet, som säljer lite smått och gott att äta... Vi köpte en varsin portion våfflor med sylt och grädde... Hallonsylt!!! När vi precis ställt undan brickan och gått därifrån, börjar jag gnaga på ett hallonfrö, intet onmt anande!!! Helt plötsligt känner jag nånting hårt i munnen, alldeles för hårt för att tugga!!! Jag plockar förstås ut det för att kolla... Det har nästan samma storlek som hallonfröet, men är vitt... I ungefär samma stund känner jag att nånting liksom skaver på tanden, som nånting vasst... Jag tänker först att det är nåt som har fastnat på tanden och försöker få bort det, men på nåt sätt, helt plötsligt, fattar jag att det hjag håller i handen är en bit av min tand!!! JAG BET AV EN TAND!!! Jag får panik, men tänker att det är säkert inte så farligt, och släpper det sen… Nån timme senare, när vi är tillbaka på vandrarhemmet, lossnar en liten bit til, och då blir jag lite orolig, så jag blir tvungen att ringa till mamma, haha... :P Hon i sin tur ringer till tandläkaren i Borgholm, som säger att det inte är nån akut fara, men jag får en tid hos tandläkaren i Löttorp nästkommande måndag (detta var alltså på en torsdag) och kan sen andas ut...

Så den måndagen får jag gå upp tidigt för att åka med mamma till Löttorp (ca 2 mil) där de hjälper mig med att ”laga” tanden, typ lägga in plastbeläggning, samma som man använder vid lagning, för att det inte ska skava så mycket... Det går på 10 minuter, och enligt vad de sa, så behöver jag inte göra nåt mer åt det nu!!!

Men fy satan dock, vad DYRT det är att gå till tandläkaren!!! Detta gick på 598 KRONOR!!! SUCK!!! Det var ju verkligen inte vad jag behövde!!! Först att behöva gå till tandläkaren på semestern och sen behöva betala 600 kronor för besväret också, nej SUCK!!!

Men jaja, är man klantig så är man... Haha... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar