måndag 19 juli 2010

Långcykling med Lina, Solliden, marknad och ja... t.o.m tandläkarbesök, haha!!! :P

Haha ja oj, vilka härliga veckor vi haft nere på Öland!!! Och en hel del har vi hunnit med också!!! Trots att det mesta delen av tiden varit så VARMT så man knappt orkat göra nåt alls...

Är sjukt trött, efter liiite för lite sömn i natt, så jag har egentligen inte så stor lust och ork att blogga, men måste ju uppdatera er lite om läget, och tala om att jag är hemma igen...

Jadå, den tropiska värmen nådde allt oss på Öland också!!! Vi hade helt GALET varmt flera dagar, det var nästan värst på nätterna!!! Men som ni märker så överlevde jag...

Ja, vi hade i princip sol varneda dag, inte regn en enda dag!!! Utom sista dagen, i lördags, då regnade hela dagen bort, så vi fick sitta inne hela dagen!!! Dock var det uppehåll en stund på eftermiddagen, och solen sken t.o.m, så vi vågade oss iväg till nyöppnade ”Mormors Café” för en sista fika på Öland innan hemfärd... Dock kom regnet igen lagom till vi kom hem därifrån igen och sen regnade det ovabrutet resten av kvällen... Så det planerade restaurang-besöket i hamnen på kvällen uteblev, men ingen orkade laga mat ändå, så vi tog bilen till hamnen och beställde pizza på Terazzen, där vi ändå hade tänkt äta, istället...

Det kom även ett par rejäla åskväder under dagen också!!! Regnet kan jag leva med, det behövde vi ju liksom, men nej usch, åskan hade jag ju klarat mig utan!!! Det var den jag vaknade av på morgonen i lördags, det åskade rejält, några knallar var så kraftiga att hela huset skakade!!! USCH!!!

Ja, och annars då??!! Ja, rubriken beskriver ju ganska kortfattat och bra vad vi har gjort under dessa veckor... Jag och Lina cyklade t.o.r. Borgholm, där vi bodde på Rosenfors, vandrarhemmet, i två nätter, och den dagen vi hade till förfogande därnere besökte vi Solliden, som var otroligt vackert!!! Kan berätta mer om det senare... Det var VARMT och svettigt att cykla, men vi var tappra och klarade det hela vägen!!! HEJA OSS!!! Och ja, liiiiite små-crazy kanske, men det var nåt vi ändå hade funderat och pratat lite om att göra, så nu är vi sjukt stolta över att vi gjort det!!!

Förra helgen, precis efter att vi kommit hem från vårat lilla cykel-äventyr, var det marknad i Böda, numera i hamnen... Och mycket mindre än när den var på idrottsplatsen kunde vi konstatera... Dock blev det ändå en del köpt, som det alltid blir av nån anledning, haha... :P Jag och Lina köpte ett gäng vykort, flitiga Postcrossare som vi är ;), det gjorde även mamma, men hon köpte en del annat också... Klistermärken med målningar av Ölands-motiv... Sen köpte vi även körsbär, och såklart, som alltid, ost av ostgubben, och sen kokosbollar!!!

När vi var på väg tillbaka till bilen igen kom det ett par regnstänk, men det var så lite, så det räknas väl knappt...

Ja, och som sagt, sen har jag hunnit med ett tandläkarbesök också, haha... :P Ja, en del är klantiga... ;) (Alltså jag... :P) Berättar mer om det också senare...

Sen har vi även jobbat ett par gånger på Böda Skogsjärnväg, som vi ju brukar göra... Mamma sålde biljetter som vanligt, och jag och Lina fick faktiskt vara konduktörer i år, för vet ni vad, pappa kan numera stoltsera med titeln ”Lokförare”, det ni!!! ;) Ja, på dieselloket på museijärnvägen alltså, haha!!! :P Första gången var mamma och pappa där själva, och då tog pappa sitt lokförar-körkort, som han har kämpat så länge med!!! GRATTIS pappa, lokföraren!!!

Min födelsedag blev förresten jättebra, jag är supernöjd!!! :D Jag fick massa bra presenter och en sjukt god jordgubbstårta, och vädret var underbart HELA dagen!!! Kunde inte ha blivit bättre!!! Och hela dagen avslutades med en underbar solnedgång över Kalmarsund... :) TACK för alla grattis-hälsningar, både här, på mailen, på Facebook, och t.o.m via snigelposten!!! TACK!!!

Annars har vi mest slappat, eftersom det varit så GALET varmt, så man inte har orkat göra nånting... Men självklart har det blivit en del turer ner till hamnen, det kan man ju inte bara skippa sådär...

Och ja, SJÄLVKLART har jag tagit bilder, en hel hög, men de kommer senare, på bilddagboken, och antagligen också på Facebook så småningom... Jag visar inte alla på en gång, då blir det alldeles för mycket för er att kolla på, utan jag tar ett gäng i taget... Hav tålamod bara kära vänner!!! Slänger dock upp en liten hög redan nu, som ett litet "smakprov", haha... :P

Men nu får det faktiskt räcka för idag!!! Nu har ni fått att läsa, nu har jag skrivit för de 2½ veckorna jag varit borta, haha...

Ha en underbar måndagskväll!!! Här är det mulet idag!!!

Veckans låt: Ud efter öl, haha... :P

2 kommentarer:

  1. mens manden var uuuuuuuud efter öööööööööl

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!!! Vad fan, jag kommer drömma mardrömmar om det där snart, haha... :P

    SvaraRadera