torsdag 15 april 2010

Dramatisk hemkomst från en fantiastisk resa!!!

Jadå, jag är hemma igen och JA, JAG LEVER!!! Men det har varit tuffa dygn sen jag kom hem...

Kom hem i söndags eftermiddag, efter 2 timmars försening med tåget hem från Mjölby... Så ja, jag och mamma tillbringade 2 timmar i Mjölby på söndag eftermiddag... Min "otursstation", för jag menar, den stationen har jag ju inte tillbringat massa "förseningstid" på förut för det... För er som inte vet, det var där jag och Lina fick vänta på ett försenat tåg när vi skulle ner till Öland i somras... När stackars kusin Elsa väntade på oss, och vi blev bara mer och mer försenade... Gissa om jag kan den stationen nu då, haha... :P

Och ja, det gick bra ett dygn efter att vi kom hem... Men så igår, eller nej, förrgår blir det ju visst nu, så vaknade jag runht 4-tiden och mådde verkligen skitkasst... Huvudvärk, muskel/ledvärk och illamående... Jag ringde till mamma senare, och hon mådde tydligen likadant... Så det var nåt virus vi hade dragit på oss... Erik blev ju magsjuk på vägen hem från Berlin och Emma när de hade kommit hem, och nåt sorts virus var det ju jag och mamma fick också...

Så ja, inte många knop blev gjorde i tisdags iallafall, jag låg och kved nästan hela dagen, kunde inte röra mig alls... :/ De stunder jag inte led för mycket kollade jag på TV eller försökte vila lite... Pappa kom hit med lite rån, kex, bananer och saft, när han kommit hem från jobbet, som var det enda jag kunde äta... Och det var först på kvällen, så jag åt inte myucket på hela dagen heller...

Ja, en tuff dag var det absolut, men nu är jag på bättringsvägen, absolut!!!

Jag som i princip aldrig är sjuk, helt otroligt att jag faktiskt åkte på nåt jag också den här gången... Men men, nån gång ska väl jag drabbas också...

Men ja, det ena avlöser det andra, nu håller jag på att bli förkyld, dock inget ovanligt frampå vårkanten... Har snarare väntat på det!!! Men det kan jag leva med!!!

Men jaja, nog om sjukdomar och skit... Vi hade iallafall en helt fantastiskt underbar resa!!! Nej, jag gillar fortfarande inte att åka tåg, men det var NÄSTAN värt det med tanke på de fantatiska platser vi besökte!!! Tre helt underbara städer, Berlin har jag ju varit i förut en gång, men det var jättekul att se igen, och lika fint som förra gången... ;) T.o.m lite nytt sen sist... ;) Var 6 år sen sist, galet vad fort det går!!! :O

Men ja, vi började med 4 dagar i Budapest, fantastisk stad, sjukt vacker, och vi hann med en hel del... Sen blev det Bratislava i 2 dagar, också väldigt vacker stad, vi bodde mitt i Donau, på ett "båtell"/"boatel", och kunde se över till Wien, Österrike från den s.k. "UFO-bron"... Och sen till sist, 2 dagar i Berlin, där vi bodde på ett hostel bara typ 500 meter från stationen...

Och JA, ni läste där däruppe förut, pappa och Lina var inte med i Berlin... De åkte hem direkt efter Bratislava... Lina skulle hem och skriva Högskoleprovet, så jag, mamma, Emma och Erik fick göra Berlin utan dem... Tyckte så synd om Lina, som var uppenbart avundsjuk!!! :( Men jag lovar dig Lina, jag ska ta med dig dit igen nån gång... ;)

Foton får ni kanske se här i bloggen senare, annars kommer jag slänga upp en liten hög av alla de hundratals jag tog på bilddagboken, och säkerligen också på Fejjan, men vem vet, kanske är jag generös nog att bjuda på några här också... ;)

Ett litet smakprov kan ni få redan nu iallafall:

Slottet i Bratislava...

Hoppas ni alla andra haft en fin påsk!!!

Kram på er alla!!!


Veckans låt: Keep on walking (Gillar dock INTE låten alls, men känns dessvärre som den förföljer mig just nu... En väldigt ångestladdad låt för mig, tänker inte gå in på varför, då jag anser att det bara angår mig...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar