onsdag 22 april 2009

Hadise - Düm Tek Tek

Ja, så har man då sett första avsnittet av "Inför ESC" och vad ska man säga...??!! Jävligt tamt startfält i år måste jag säga... Iallafall första halvan av semifinal 1, som de visade i måndags... Herregud, säger jag... Både jag och expertpanelen var iallafall rörande överens om att Tjeckien var klart SÄMST!!! men fy faaan, vilken sjukt jävla dålig låt... Alltså nej, det går ju inte ens att beskriva hur jävla dålig den är... Och som nån i panelen sa: "Om det var den här låten som vann, hur sjukt jävla dåliga var då inte de andra låtarna??!!" (OK, hon sa ju inte exakt så men, ni fattar... :P) Alltså herregud, jag vet inte vad jag ska säga... Men den låten, neeeeeeeej!!! Och så videon till det dessutom, nej usch, herregud!!! Jag spyyyyr!!! Den fick nollor rakt igenom, av ALLA i panelen, vilket aldrig har hänt förut, och jag kan inte annat än hålla med... En stor fet nolla från mig också!!! UTAN tvekan!!! Den största fetaste nollan som nånsin har funnits... Typ...

Men nu nog om Tjeckien... Panelens favorit, förutom Sverige då (såklart, haha... :P), var Turkiet... Och ja, jag måste nog hålla med där också... Även om jag som sagt inte direkt gillade nån av låtarna, så var nog ändå Trukiet den jag gillade bäst.. Förutom Sverige, som jag faktiskt måste säga att jag gillade bäst av de låtarna som var med i nu i måndags... Och då var den ändå inte en favorit för mig i Sverige.. Hehe... Otroligt lamt startfält första halvan av Semi 1 i ESC... Och ja, då var ju ändå inte Turkiet speciellt bra heller... Så det säger väl en hel del, hehe... :P Hehe, ja ni fattar!!! ;)

Men här är iallafall Turkiets bidrag i årets Eurovision Song Contest... Hadise med låten Düm Tek Tek... Lyssna och avgör själva vad ni tycker... ;)

2 kommentarer:

  1. Turkiet har det bästa bidraget i år...

    Hemma hos oss ska det röstats på Turkiet och hoppas på att rättvisan vinner. Hon förtjänar att vinna, men alla vet vi att blåbärs-länderna runt om i Europa röstar ju bara på varandra och jag hoppas på att det blir en ändring på det.

    När det kommer till Malenas bidrag, så kan jag bara hoppas!

    Jimpa

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar!!! :D Kul att du kommenterade!!! :D Alltid kul med nytt folk som hittar till min blogg... :)

    Och ja, faktiskt, jag börjar faktiskt gilla Turkiets bidrag mer och mer nu... har lyssnat på den några gånger, och som sagt, gillar den lite lite mer nu än när jag skrev inlägget... Efter några lyssningar så blev den faktiskt bättre... ;)

    Och ja, jag håller med, jag hoppas också att den berömda s.k. "kompisröstningen" får ett slut, och att man faktiskt börjar rösta på den låt som helt enkelt är BÄST, och som förtjänar mest att vinna... Men är väl svårt att få alla länder att fatta det uppenbarligen... Jag tyckte ändå att Rysslands bidrag förra året, som vann, var ganska bra, men det var absolut inte bäst!!! Dock kom några av mina favoriter på Topp 5 förra året, så lite känsla har de ändå, de där "östländerna"...

    Och faktiskt så tror jag att Malena kan ha en chans i år... Vi har ju aldrig skickat nåt liknande tidigare, och det kanske faller Europa mer i smaken... :P Just av den anledningen är det ju svårt att förutspå hur det kommer gå, men som sagt, jag tror faktiskt det kan gå riktigt bra... ;) Jag är optimistisk... ;)

    SvaraRadera