torsdag 26 februari 2009

Influensa??!!

Usch ja, jag tror att jag håller på att få influensa... Hade världens huvudvärk igår... Det blev lite bättre efter att jag tagit en värktablett... Men ja, var hemma hos mamma och pappa på kvällen, som jag brukar... Och igår kände jag mig helt OK när jag gick dit, men under tiden jag var där blev allt värre... Jag fick jätteont i huvet igen, och dessutom muskelvärk... Så jag tror jag håller på att få influensa, eller nåt influensa-liknande, eftersom jag har fick muskelvärk också... Det var iallafall vad mamma trodde... 7 år sen jag hade det sist, och usch, minns det fortfarande... Det var våren 2002... Jag var verkligen jättesjuk, fick vara hemma från skolan i nästan 2 veckor... Det är längre än vad jag varit hemma sammanlagt alla andra gånger jag varit sjuk... Hade jättehög feber och usch... Inga roliga minnen... Var dessutom jätterisig i flera veckor efteråt också, så det tog verkligen på krafterna den gången... Och inte blev det ju bättre av att jag fick värsta pressen på mig i skolan DIREKT när jag kom tillbaka!!! Jag hade ju hamnat jättemycket efter, och alla lärare var på mig med allt jag var tvungen att göra... USCH!!! Och jag gick ju i 8:an, så det var rätt mycket att göra, många prov och så... Jag orkade inte, den där influensan hade slagit ut mig ordentligt... Som sagt, tog flera veckor, säkert månader, innan jag återställde mig helt från den...

Men det lite komiska i det hela, är att den gången blev jag också sjuk direkt efter sportlovet... Troligtvis blev jag smittad när vi var på släktfest i Uppsala sista dagen på det sportlovet... Jag minns att jag gick till skolan på måndagen, vi hade gympa som näst sista lektion, och engelska som sista... Jag var inte med på gympan, kände mig lite risig och så, så jag tittade bara på... Och så bestämde jag mig för att gå hem efter gympan... Sen på tisdagen, dagen efter, var jag på väg til skolan, jag hade klätt på mig och allting, men så blev jag tveksam på om jag verkligen ville till skolan... Tänk om jag skulle behöva gå hem igen... Så jag blev hemma... Även på onsdagen var jag hemma... MEN, jag var med på en konsert på kvällen, men jag minns att jag kände mig rätt yr, och det blev värre när jag spelade, så jag orkade knappt stå på benen... Det var väl där jag liksom insåg att jag faktiskt var sjuk... Sen på torsdagen vaknade jag med jättehög feber, och influensan var ett faktum...

Så ja, det är lite komsiskt det hela, även om det denna gången var senare i veckan, dock fortfarande veckan efter sportlovet... Spoooooky!!! :P

En annan grej i det hela är ju att även denna gång var vi på släktfest sista dagen på lovet, och på exakt samma ställe som då... (Eklundshof) Det var väl ännu mer spooooky!!! (F.ö. var det mormors 80-årsdag vi firade där denna gången, den här gången var det morfars 85-årsdag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar