torsdag 26 november 2009
Min önskelista julen 2009
Lugna Favoriter 2009
DVD:er
Kylskåpsmagneter (nej, jag har fortfarande inte hittat de jag fick förra sommaren, och de jag köpte i somras kan knappt hålla upp ett papper ens...)
Bordsdammsugare (Eller nåt annat smart som kan plocka upp smulor från mitt matbord...)
Draperi till hallen
Golvmopp (Eller nåt annat som jag kan våttorka golvet med utan att stå på knä, jag får så ont i ryggen av det...)
Vattenskrapa till badrummet (Det tar hundra år för vattnet att rinna av när man har duschat...)
Ha en bra dag mina vänner!!! ;)
tisdag 17 november 2009
Litte frågor igen... :P
1.Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"27/6 24.07-30.32 Hannas 8-årskalas", haha... :P
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En skokartong med vykort, haha... :P
3. Vad var det senaste du såg på TV?
Sommarpratarna, kollar på det just nu... ;)
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Hmmmm, kvart i nio typ... (20.39 var den visst, men nära... ;))
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
TV:n...
6. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
För ett par timmar sen, när jag åkte från mig hit till päronen...
7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Postcrossing...
8. Vad har du på dig?
Jeans, T-shirt, fleecetröja...
9. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Nej, inget jag minns...
10. När skrattade du senast?
När jag snackade med Lina förut...
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ojojoj, massa grejer!!! Klocka, tavlor, foton, nån hus-skulptur från Venezuela, och lite till... :P
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Njaaaa, det vet jag inte...
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul...
14. Vilken var den senaste film du såg?
Oj ingen aning, eller jo, det var nog "Bröllopsfotografen"...
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Oj, MASSA grejer!!! Men skulle nog också skänka en del til välgörenhet...
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag an nudda näsan med tungan, haha... :P
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Oj, vet inte... Stoppa alla krig och allt våld, antar jag...
18. Tycker du om att dansa?
Haha NEEJ!!! :P
19. George Bush?
Eeeeehhh...??!!
20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
STAR!!!
21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Usch, det var svårare... Men Nemo tror jag...
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Nej, det tror jag inte...
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Välkommen till paradiset!!!
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Inga speciella, de som vill!!!
Ha en fejn kväll!!!
måndag 16 november 2009
Andra jokern till Melodifestivalen 2010 avslöjad
Det ni!!! ;)
Bidraget han ska sjunga heter Keep on walking och det är han själv som skrivit det... ;)
Ni kan läsa mer här...
Så nu är alltså 30 av 32 bidrag klara... :P (Dock är inte alla artister spikade ännu...)
Jag personligen är väl inte direkt nåt fan av Salem, men men, jag vet ju hur mycket min syrra gillar honom så... :P
fredag 13 november 2009
Hairspray
torsdag 12 november 2009
Webbjokern till Melodifestivalen 2010 utsedd
Detta avslöjades i direktsändning i Gomorron Sverige imorse...GRATTIS MiSt och Lycka Till i tävlingen!!! ;)
onsdag 11 november 2009
4 år sen...
tisdag 10 november 2009
Programledarna för Melodifestivalen 2010 avslöjade...
Som sagt, en udda trio... ;) Christine Meltzer, Dolph Lundgren och Måns Zelmerlöw...

Läs mer här...
Bild lånad från SVT:s hemsida...
tisdag 3 november 2009
Första jokern till Melodifestivalen 2010 avslöjad
Bidraget han ska tävla med heter You're out of my life och upphovsmännen är Henrik Janson och Tony Nilsson...Läs mer här...
Därmed är 28 av 32 bidrag avslöjade... Nu återstår bara ytterligare 3 jokrar, samt, nytt för i år, webbjokern, som avslöjas i direktsänding i Gomorron Sverige den 12 november... (Ni kan rösta på eran favorit här...)
De börjar bli en del av tidigare Idol-medverkande som också har gkort Melodifestivalen nu... :P Och jag, som är både schlager- och Idolnörd, tycker självklart det är superkul, haha... :P
Jag önskar Darin Lycka Till i tävlingen i vår... ;)
lördag 31 oktober 2009
söndag 18 oktober 2009
Jävla skit!!!
Det är synd att folk inte kan borsta bort den stämpeln som dessvärre har blivit... JAG har gjort det iallafall, och jag kan gå vidare... Tråkigt, eller tragiskt, att ni inte kan det... Men men, så är det väl bara...
Men ja, som sagt, jag hoppas ni är jävligt nöjda nu... Jag är iallafall INTE det, och ni har iallafall gjort en person väldigt ledsen... :/ (Alltså mig)
Tack för det!!!
Eller inte...
Tack för mig!!! Ha ett bra liv!!!
torsdag 15 oktober 2009
Melodifestival-bidragen 2010 (alla utom jokrarna)
Här är de första 27 bidragen i nästa års Melodifestival:
Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund (t & m),
Bidragets titel: Doctor Doctor
Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Mirja Breitholtz (t & m)
Bidragets titel: Headlines
Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Peter Boström (t & m)
Bidragets titel: Heaven And Hell
Upphovsmän: Håkan Larsson (t & m), Jörgen Svensson (t & m), Björn Lönnroos (t & m)
Bidragets titel: Hippare Hoppare
Upphovsmän: Vlatko Ancevski (t & m), Vlatko Gicarevski (t & m), Mats Nilsson (t & m), Teddy Paunkoski (t & m), Otis Sandsjö (t & m), Stevan Tomulevski (t & m), Douglas Leon (t & m)
Bidragets titel: Human Frontier
Upphovsmän: Tobias Jonsson (t & m), Anneli Axelsson (t & m)
Bidragets titel: Hur kan jag tro på kärleken?
Upphovsmän: Kenneth Gärdestad (t), Tony Malm (m), Niclas Lundin (m)
Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Lars "Dille" Diedricson (m), Kristian Wejshag (t)
Bidragets titel: Idiot
Upphovsmän: Niklas Jarl (t & m), Per Aldeheim (t & m)
Bidragets titel: Innan alla ljusen brunnit ut
Upphovsmän: Stefan Moody (m), Danne Attlerud (t)
Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (t & m), Jörgen Ringqvist (t & m), Daniel Barkman (t)
Bidragets titel: Magisk stjärna
Upphovsmän: Micke Wennborn (m), Py Bäckman (t & m)
Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (t & m), Peter Boström (m)
Bidragets titel: Manipulated
Upphovsmän: Sarah Lundbäck (t & m), Iggy Strange-Dahl (t & m), Hayden Bell (t & m), Erik Lewander (t & m)
Bidragets titel: Never Heard Of Him
Upphovsmän: Figge Boström (t & m), Anna Engh (t & m)
Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw (t & m)
Bidragets titel: Run
Upphovsmän: Niclas Arn (t & m), Karl Eurén (t & m), Gustav Eurén (t & m)
Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Hamed K-One Pirouzpanah (m), Håkan Bäckman (t)
Bidragets titel: Stop
Upphovsmän: Mikaela Stenström (t & m), Dimitri Stassos (t & m)
Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Kristian Lagerström (t), Bobby Ljunggren (m)
Bidragets titel: Thursdays
Upphovsmän: Thomas G:son (m), Peter Boström (m), Sharon Vaughn (t)
Bidragets titel: Tonight
Upphovsmän: Sharon Vaughn (t & m), Anders Hansson (t & m)
Bidragets titel: Underbart
Upphovsmän: Lina Eriksson (t), Johan Moraeus (m)
Bidragets titel: Unstopable
Upphovsmän: Dimitri Stassos (t & m), Alexander Kronlund (t & m), Hanif Sabzevari (t & m), Ola Svensson (t & m)
Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (m), Marcos Ubeda (m), Andreas Johnsson (t)
Bidragets titel: Yeba
Upphovsmän : Getty Domein Mpanzu (t), Tuomas (Tiny) Pyhäjärvi (m)
Bidragets titel: Åt helvete för sent
Upphovsmän: Lina Eriksson (t & m), Mårten Eriksson (t & m), Susie Päivärinta (t & m)
Inte världens roligaste video, men här dras de 27 bidragen:
onsdag 7 oktober 2009
Död dator
Ville bara tala om att min dator inte funkar... Den är totalt stendöd!!! Vad som har hänt vet jag inte, men ska ringa om det idag...
Lånar morsans nu, åkte hem till päronen ENBART för att få låna en dator, haha... :P Vadå desperat, haha... ;)
I helgen har jag varit i Uppsala, på dop... Mitt nyaste lilla kusinbarn... ;) Trevligt som vanligt... ;)
Och igår var jag hos tandläkaren... :P
Ikväll är det konsert... Lina ska sjunga med sin kör... Blir nog kul... ;)
Imorrn ska jag till optikern, trevligt... ;)
F.ö. håller jag på att bi förkyld, har ont i halsen idag, inte SÅ trevligt... Blääääääääää!!! :/
Kram o puss bomullstuss...
fredag 2 oktober 2009
Oh yeah!!! :P
fredag 25 september 2009
onsdag 23 september 2009
Att blogga eller att inte blogga...
Hmmm ja, kanske ska fundera över det här med att blogga... Känns ju inte som jag är så "seriös" med det längre... Jag vet inte... Har väl tappat "stinget" för det bara eller nåt...
Är hemma hos päronen nu, mitt internet funkar inte hemma hos mig!!!
Har ju ny dator förresten, funkar sådär... Är lite ovan med Windows XP ännu, men det tar sig nog... :P
Fotokursen går också OK... ;) Det funkar att pendla in till Karlstad och hem igen varje tisdag kväll... Fast det blir ju rätt sent... Och långa kvällar... Bussen går 16.40 in till Karlstad, tar en timme, och passerar då även Kristinehamn på vägen... Sen, beroende på när kursen slutar (är väldsigt olika från gång till gång nämligen) går bussen hem antingen 20.23 eller 21.23... Det senare alternativet gör att jag kommer hem först halv 11... :P Hehe... Men jag gör ju inget annat på dagarna ändå, så det gör inget... ;) Men blir en helkväll till det där med andra ord... ;)
Igår missade jag 19.23-bussen nästan precis, så jag fick vänta i 45 minuter... Tur de har en "Pressbyrån" precis vid univeristet, jag gick in och köpte en ost- och skinkbaguette, en Orangina samt en tidning och satte mig och väntade... :P
Så, nu har jkag bloggat lite iallafall... :P Lite mer meningsfullt än de senaste typ 10 inläggen iallafall, hehe... :P
