måndag 1 juni 2009

En solig pingsthelg med Robinson-final och Mors Dag

Hmmm, det förra inlägget jag skrev försvann, så jag får väl skriva om det då...

Haha, har inte bloggat på hela helgen nu... :P Ovanligt för att vara mig... Fast nja, det beror väl på vilken månad man menar... ;) I april, och innan dess, var jag väl inte superduktig på att blogga direkt, hehe... :P Det har blivit mer på senare tid... Undrar varför egentligen??!! För jag har ju egentlgien inte ett skit att blogga om... Oftast iallafall... Jag tror jag gör det som ett tidsfördriv bara, haha... :P

Har haft en rätt lugn helg... Inte gjort mycket alls... Tagit det jävligt lugnt bara... Händer ju mycket framöver nu, från fredag och framåt, så det var väl lagom att bara "vila upp sig" lite nu under helgen... ;)

Men sover inte bra alls, har kommit in i nån "kan-inte-sova-period"... Trots att jag är skittrött när jag går och lägger mig... Vilket gör att jag fortsätter vara trött, så jag är konstant trött... Skitmysko...

Men i lördags kväll var det ju dags för Robinson-finalen och den fick man ju INTE missa!!! :P Haha... Och shit, många tårar blev det, ska jag erkänna, haha... :P Men det var ett känslosamt avsnitt, särskilt för en känslosam person som mig... Jag hejade på Anna, så jag blev skitledsen när hon åkte ut... :'( Och var såååååååååååå nära!!! Gud, jag led med henne och tjöt som fasen jag också när hon förlorade mot Jarmo... Men jag gillade Jarmo också, så sen hejade på honom... :P
Tänker inte skriva så mycket mer om det nu, för då skulle det bli så mycket, så ingen skulle orka läsa... Är SÅ mycket tankar och funderingar och känslor kring finalen och hur den lsutade, så aaaah!!! Jag blir galen!!! Men låt mig skriva såhär... Jävligt trist att det blev paktröstning t.o.m i finalen!!! Jag tycker det hade varit bättre om finalen hade avgjorts med en tävling, så hade man sluppit paktandet, och det hade blivit mer fair... Tycker jag...
Men jaja, jag är iallafall lojal, så GRATTIS Ellenor till segern i Robinson 2009!!! :D
Och Anna, och även Jarmo, ni var iallafall vinnare i mina ögon... ;) Hade jag fått välja, så hade ni blivit 1:a och 2:a... :P

Brukar vanligtvis inte skriva om sånt här, av olika anledningar, men gjorde ett undantag nu... Var så många känslor som jag ville få ut!!! (Och så har jag ju skrivit ganska mycket om ESC också, och det brukar jag inte heller vilja skriva om... Är lite personligt det där, så jag tänker inte gå in mer på det...)

Och igår var det Mors Dag, men det firar inte vi, eftersom pappa inte tycker om det... Men mamma var ändå inte hemma igår så, det blev inget firande iallafall...

Och idag skulle varit en röd dag, om de inte hade flyttat den till 6 juni för några år sen... ;) Fast det gör inte mig så mycket just nu ändå, eftersom jag ändå är ledig... (Vilket f.ö. är sååååå boooooooring!!!)

Idag kommer Lina hem från Cypern igen, och jag lovade att åka bort till "mitt andra hem" för att vara där när hon kommer hem eftersom hon inte tog med sig nån nyckel... Precis som när hon åkte dit, fast liksom tvärtom, haha... :P Så jag var liksom den sista hon träffade innan hon åkte iväg och den första hon träffar när hon kommer hem... :P Haha, hon blir aldrig av med mig... ;) Känns f.ö. som det var nyss hon påkte iväg... Fasen, vad den veckan när hon har varit borta har gått fort... Kan inte fatta det...
Och vadå att hon kommer vara brun då... :P Haha, och JAG kommer vara AVUNDSJUK!!! Men viktigare för henne att vara brun kanske, till balen och studenten och så... ;) Jag jobbar också på att bli brun till de studentuppvaktningar jag ska på, men jag kommer inte på nåt sätt uppnå Linas brunhet iallafall... Hon blir ju förresten t.o.m i vanliga fall brunare än mig, så jag kan inte göra det annars heller...

Händer en del den närmaste tiden ja... Kusin Elsa, och kusin Erik tar studenten på fredag, så då åker vi alla utom pappa upp till Uppsala och uppvaktar Elsa, och pappar åker till Hedemora och uppvaktar Erik... Sen ska vi i familjen fira silverbröllop på söndag... Mamma och pappa har ju silverbröllopsdag om en vecka idag, men då har Lina sin bal, så vi får fira det en dag innan... Alltså på söndag... Så vi ska äta på nån restaurang i Örebro... Sen händer det kanske ev. möjligtvis nåt mer, men det kan jag inte skriva om här... ;)
Sen på måndag är det Linas bal, hon ska såklart gå med Tom... :P Och de ska få bal-skjuts av Erik i hans P1800 (som det f.ö. var tänkt att jag skulle få åka till balen i också, men Erik hade inte hunnit färdigt med den än då... Så jag fick åka med den på student-dagen istället...) Och ja, sen på onsdag nästa vecka är det Linas student... Och helgen efter det åker jag till Saltis med Emma och Erik och seglar med dem under helgen... Väl hemma i Karlskoga igen drar vi iväg på semester... Norrut... Upp i norra Sverige och lite Norge, til Nordkapp bl.a... ;) Ska kolla på midnatts-solen... :P Bl.a... Så då kan jag jkryssa av ännu en grej på min "Att-göra-innan-jag-dör-lista"... :P

Oj, mina inlägg blir alltid så överdrivet långa, men sån är jag... ;)

Ha en finfin vecka!!!

Veckans låt: Smurfarna - Hallonsaft (Haha :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar