fredag 23 januari 2009

Fredag förmiddag

Sitter här och har skittråkigt... Borde städa, men av nån anledning så känner jag mig inte sådär jättemotiverad till det... Det är väl konstigt det där, varför vill man aldrig göra såna där nödvändiga saker??!! :P Diska måste jag också göra, den lilla fina diskhögen börjar bli ett enormt diskberg, och dessutom börjar den rena disken ta slut... Hmm... Konstigt att man aldrig orkar ta sig tid att göra sånt där, förrän först när man verkligen måste... Jag kom ju på att om jag diskar varje morgon direkt efter frukost, så slipper jag diska så mycket varje gång jag diskar, så kanske det inte blir lika jobbigt... Men ja, så blev det inte... Jag orkade väl inte vara duktig och diska varje dag, det blev ju också jobbigt... Men jag undrar vilket alternativ som är bäst, egentligen??!!
Hade tänkt baka idag också, men det gör jag nog efter allt städande och diskande... Då har jag verkligen förtjänat det, tycker jag själv iallafall...

Apropå det, köpte förresten en elvisp igår... Nej, jag vet, det var kanske inte det mest nödvändiga att köpa men eftersom jag ska baka småkakor och inte orkar stå och baka ut degen med gaffel, så kände jag att jag behövde degkrokar... Och då tyckte det var nödvändigt...

Nej, det är väl dags att dra fram dammsugaren här nu då... Ingen idé att dra ut på det mer...

Ha en nice helg allihopa!!!

See ya!!!

Over and out!!!

1 kommentar:

  1. Om man ser det ur miljösynpunkt, så är det nog bättre ett låt det bli ett litet diskberg, och diska då och då! För då sparar du vatten :) Man ska ju inte diska under rinnande vatten! Hurtigt av dig att baka! Har du gjort bröd nångång? Det är kul och blir oftast gott!

    SvaraRadera