torsdag 24 december 2009

GOD JUL!!!

Jag vill önska alla mina bloggläsare en Riktigt
GOD JUL!!! :D

Haha, jag är så himla säker i Photoshop... :P

onsdag 16 december 2009

Snart är det jul...

Och jag har vait SÄMST på att blogga den senaste tiden, jag veeeet!!! Sorry... Men jag vet inte, går väl i vågor det där antar jag...

Jag och Lina var och tog grissprutan igår... Har gruvligt ont i armen nu idag, och ont i huvet som bara helvete!!! Alltså, en huvudvärk som inte är av denna världen!!! Fy fan, det är det enda jag kan säga!!! Men man får väl vara glad att det inte var värre biverkningar... :P Som mamma fick t.ex... Trodde dock det i morse när jag vaknade, då jag trodde jag skulle dö nästan, hehe, men känns bättre nu...

Vaknade förresten astidigt av en jävla plogbil som höll på och plogade 5000000000 jävla varv runt precis nedanför min balkong!!! Försökte somna om när den ÄNTLIGEN kört därifrån, men nej, det var lönlöst... Så ja, jag fick gå upp istället... Så har varit igång ganska länge redan, men ändå inte gjort så mycket nytta, p.g.a huvudvärken...

Men ååååååååååååh, vi har MASSA UNDERBAR SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ute nu!!! :D UNDERBART, ÄNTLIGEN!!! Jag ÄLSKAR'T!!! Det bara snöade och snöade igår, supermysigt... Och enligt vad jag sett så ska det kalla vädret hålla i sig åtminstone över jul... Woooohooo!!! Ev. ska det t.o.m snöa på självaste julafton!!! WOOOHOOO!!! Första gången på EVIGHETER som vi får en "äkta jul", d.v.s snö på julafton, då... HÄRLIGT!!! :D

Har precis kollat in Mysteriet på Greveholm på YouTub, några avsnitt då, WONDERFUL!!! BÄSTA julkalendern EVER!!! Och den lär så förbli... Svårt att slå den, japp...

Kalla detta menlöst inlägg eller vad ni vill, haha... :P Men ni ska vara glada att jag bloggar lite "på riktigt" iallafalll... ;) För det var ju rätt längesen...

Idag fyller förresten mitt näst yngsta kusinbarn 3 år... Wow, jösses!!! GRATTIS grabben!!! ;)


Veckans låt: EMD - Välkommen hem

torsdag 26 november 2009

Min önskelista julen 2009

Inte för att jag måste direkt, men här är min önskelista:

Lugna Favoriter 2009
DVD:er
Kylskåpsmagneter (nej, jag har fortfarande inte hittat de jag fick förra sommaren, och de jag köpte i somras kan knappt hålla upp ett papper ens...)
Bordsdammsugare (Eller nåt annat smart som kan plocka upp smulor från mitt matbord...)
Draperi till hallen
Golvmopp (Eller nåt annat som jag kan våttorka golvet med utan att stå på knä, jag får så ont i ryggen av det...)
Vattenskrapa till badrummet (Det tar hundra år för vattnet att rinna av när man har duschat...)

Ha en bra dag mina vänner!!! ;)

tisdag 17 november 2009

Litte frågor igen... :P

Dags igen tyckte jag, haha... ;)

1.Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"27/6 24.07-30.32 Hannas 8-årskalas", haha... :P

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En skokartong med vykort, haha... :P

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Sommarpratarna, kollar på det just nu... ;)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Hmmmm, kvart i nio typ... (20.39 var den visst, men nära... ;))

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
TV:n...

6. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
För ett par timmar sen, när jag åkte från mig hit till päronen...

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Postcrossing...

8. Vad har du på dig?
Jeans, T-shirt, fleecetröja...

9. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Nej, inget jag minns...

10. När skrattade du senast?
När jag snackade med Lina förut...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ojojoj, massa grejer!!! Klocka, tavlor, foton, nån hus-skulptur från Venezuela, och lite till... :P

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Njaaaa, det vet jag inte...

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul...

14. Vilken var den senaste film du såg?
Oj ingen aning, eller jo, det var nog "Bröllopsfotografen"...

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Oj, MASSA grejer!!! Men skulle nog också skänka en del til välgörenhet...

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag an nudda näsan med tungan, haha... :P

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Oj, vet inte... Stoppa alla krig och allt våld, antar jag...

18. Tycker du om att dansa?
Haha NEEJ!!! :P

19. George Bush?
Eeeeehhh...??!!

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
STAR!!!

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Usch, det var svårare... Men Nemo tror jag...

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Nej, det tror jag inte...

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Välkommen till paradiset!!!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Inga speciella, de som vill!!!

Ha en fejn kväll!!!

måndag 16 november 2009

Andra jokern till Melodifestivalen 2010 avslöjad

Japp, nu blir väl min kära kusin Sara och min kära lillasyster Lina glada, men idag avslöjades den andra jokern till Mellon 2010, och ja,det blir, lite oväntat kanske, SALEM al Fakir... :P

Det ni!!! ;)

Bidraget han ska sjunga heter Keep on walking och det är han själv som skrivit det... ;)


Ni kan läsa mer här...

Så nu är alltså 30 av 32 bidrag klara... :P (Dock är inte alla artister spikade ännu...)

Jag personligen är väl inte direkt nåt fan av Salem, men men, jag vet ju hur mycket min syrra gillar honom så... :P

Foto är lånat från SVT:s hemsida...

Veckans låt: Sarah McLachlan - Wintersong

fredag 13 november 2009

Hairspray

Japp, ikväll ska jag på "Hairspray", musikalen, i Stockholm med familjen... ;) Och sen blir det Uppsala resten av helgen... Damsupé med syrrorna och sara och Elsa på lördag kväll...

Ha en fin helg allihopa!!! ;)

torsdag 12 november 2009

Webbjokern till Melodifestivalen 2010 utsedd

Japp, så var då webbjoker utsedd... Det blev MiSt (Mia Terngård oh Stefan Lebert) som vann, med låten Come and get me now... De var väl inte mina favoriter direkt, men men... Dt blir nog bra med de också... ;)
Detta avslöjades i direktsändning i Gomorron Sverige imorse...


Läs mer här...

GRATTIS MiSt och Lycka Till i tävlingen!!! ;)

Bild lånad från SVT:s hemsida...

onsdag 11 november 2009

4 år sen...

4 år sen vi åkte ner idag... :( Fasen, känns som igår...

Och fan, vad jag saknar allt... :( Landet, människorna, vädret, landskapet, ALLT!!!

Fan, vill tillbaka, nuuuuuuuuuuu!!!

Ta mig tillbaka till detta underbara land!!!

Veckans låt: Britney Spears - My only wish (This year)

tisdag 10 november 2009

Programledarna för Melodifestivalen 2010 avslöjade...

Haha japp, nu är programledarna för nästa års Mello-festival avslöjkade... En något udda kombination måste jag säga, haha... :P Jag blev lite chockad när jag såg vilka det var, haha... :P

Som sagt, en udda trio... ;) Christine Meltzer, Dolph Lundgren och Måns Zelmerlöw...

Spännande, hihi... ;)


Läs mer här...

Bild lånad från SVT:s hemsida...

tisdag 3 november 2009

Första jokern till Melodifestivalen 2010 avslöjad

Japp, idag avslöjades den första jokern till Melofdifestivalen 2010... Det blir Darin!!! ;)
Bidraget han ska tävla med heter You're out of my life och upphovsmännen är Henrik Janson och Tony Nilsson...


Läs mer här...

Därmed är 28 av 32 bidrag avslöjade... Nu återstår bara ytterligare 3 jokrar, samt, nytt för i år, webbjokern, som avslöjas i direktsänding i Gomorron Sverige den 12 november... (Ni kan rösta på eran favorit här...)

De börjar bli en del av tidigare Idol-medverkande som också har gkort Melodifestivalen nu... :P Och jag, som är både schlager- och Idolnörd, tycker självklart det är superkul, haha... :P

Jag önskar Darin Lycka Till i tävlingen i vår... ;)

Bild lånad från SVT:s hemsida...

lördag 31 oktober 2009

Happy Halloween 2009

Haha, har astråkigt, så...

Happy Halloween på er allihopa!!! ;)

söndag 18 oktober 2009

Jävla skit!!!

Hmmm ja, jag hoppas att ni är nöjda nu, era jävlar!!! Själv är jag ASFÖRBANNAD!!! Men vad fan, jag hade ingen chans att påverka denna gången... DESSVÄRRE!!! Om jag hade haft, eller åtminstone haft en aning, så hade jag LÄTT gjort det!!!

Det är synd att folk inte kan borsta bort den stämpeln som dessvärre har blivit... JAG har gjort det iallafall, och jag kan gå vidare... Tråkigt, eller tragiskt, att ni inte kan det... Men men, så är det väl bara...

Men ja, som sagt, jag hoppas ni är jävligt nöjda nu... Jag är iallafall INTE det, och ni har iallafall gjort en person väldigt ledsen... :/ (Alltså mig)

Tack för det!!!
Eller inte...

Tack för mig!!! Ha ett bra liv!!!

torsdag 15 oktober 2009

Melodifestival-bidragen 2010 (alla utom jokrarna)

Igår offentliggjordes 27 av de 32 bidragen till Melodifestivalen 2010... :P Dock är nästan ingen av artisterna klara, men några är "så gott som" klara, och en del är "i princip" klara... :P

Här är de första 27 bidragen i nästa års Melodifestival:
Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund (t & m),

Bidragets titel: Doctor Doctor
Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Mirja Breitholtz (t & m)

Bidragets titel: Headlines
Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Peter Boström (t & m)

Bidragets titel: Heaven And Hell
Upphovsmän: Håkan Larsson (t & m), Jörgen Svensson (t & m), Björn Lönnroos (t & m)

Bidragets titel: Hippare Hoppare
Upphovsmän: Vlatko Ancevski (t & m), Vlatko Gicarevski (t & m), Mats Nilsson (t & m), Teddy Paunkoski (t & m), Otis Sandsjö (t & m), Stevan Tomulevski (t & m), Douglas Leon (t & m)

Bidragets titel: Human Frontier
Upphovsmän: Tobias Jonsson (t & m), Anneli Axelsson (t & m)

Bidragets titel: Hur kan jag tro på kärleken?
Upphovsmän: Kenneth Gärdestad (t), Tony Malm (m), Niclas Lundin (m)

Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Lars "Dille" Diedricson (m), Kristian Wejshag (t)

Bidragets titel: Idiot
Upphovsmän: Niklas Jarl (t & m), Per Aldeheim (t & m)

Bidragets titel: Innan alla ljusen brunnit ut
Upphovsmän: Stefan Moody (m), Danne Attlerud (t)

Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (t & m), Jörgen Ringqvist (t & m), Daniel Barkman (t)

Bidragets titel: Magisk stjärna
Upphovsmän: Micke Wennborn (m), Py Bäckman (t & m)

Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (t & m), Peter Boström (m)

Bidragets titel: Manipulated
Upphovsmän: Sarah Lundbäck (t & m), Iggy Strange-Dahl (t & m), Hayden Bell (t & m), Erik Lewander (t & m)

Bidragets titel: Never Heard Of Him
Upphovsmän: Figge Boström (t & m), Anna Engh (t & m)

Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw (t & m)

Bidragets titel: Run
Upphovsmän: Niclas Arn (t & m), Karl Eurén (t & m), Gustav Eurén (t & m)

Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Hamed K-One Pirouzpanah (m), Håkan Bäckman (t)

Bidragets titel: Stop
Upphovsmän: Mikaela Stenström (t & m), Dimitri Stassos (t & m)
Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Kristian Lagerström (t), Bobby Ljunggren (m)

Bidragets titel: Thursdays
Upphovsmän: Thomas G:son (m), Peter Boström (m), Sharon Vaughn (t)

Bidragets titel: Tonight
Upphovsmän: Sharon Vaughn (t & m), Anders Hansson (t & m)

Bidragets titel: Underbart
Upphovsmän: Lina Eriksson (t), Johan Moraeus (m)

Bidragets titel: Unstopable
Upphovsmän: Dimitri Stassos (t & m), Alexander Kronlund (t & m), Hanif Sabzevari (t & m), Ola Svensson (t & m)

Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (m), Marcos Ubeda (m), Andreas Johnsson (t)

Bidragets titel: Yeba
Upphovsmän : Getty Domein Mpanzu (t), Tuomas (Tiny) Pyhäjärvi (m)

Bidragets titel: Åt helvete för sent
Upphovsmän: Lina Eriksson (t & m), Mårten Eriksson (t & m), Susie Päivärinta (t & m)


Inte världens roligaste video, men här dras de 27 bidragen:

Veckans låt: No way out/Ingen utväg ur BjörnBröder

onsdag 7 oktober 2009

Död dator

Hey folks!!!

Ville bara tala om att min dator inte funkar... Den är totalt stendöd!!! Vad som har hänt vet jag inte, men ska ringa om det idag...

Lånar morsans nu, åkte hem till päronen ENBART för att få låna en dator, haha... :P Vadå desperat, haha... ;)

I helgen har jag varit i Uppsala, på dop... Mitt nyaste lilla kusinbarn... ;) Trevligt som vanligt... ;)

Och igår var jag hos tandläkaren... :P

Ikväll är det konsert... Lina ska sjunga med sin kör... Blir nog kul... ;)

Imorrn ska jag till optikern, trevligt... ;)

F.ö. håller jag på att bi förkyld, har ont i halsen idag, inte SÅ trevligt... Blääääääääää!!! :/

Kram o puss bomullstuss...

Veckans låt: Fergie - Big girls don't cry

fredag 2 oktober 2009

Oh yeah!!! :P

Haha fan, vad snyggt det här blev då... :P Eller kanske inte... Men skit samma, orkar inte bry mig mer nu, hehe...